Har tatt ned et barracudatak i huset og skal nå fikse taket igjen etter at dødsfellen er eliminert. Har lest meg opp, men er litt nervøs, så tenkte å få dobbelsjekket:
Er det så enkelt at jeg spikrer opp spikerslag på tvers av plankene i taket (med avbrudd for å få plass med elrørene) og så feste typ huntonittplater i spikerslagene?
Eller går jeg glipp av noe?
Er det så enkelt at jeg spikrer opp spikerslag på tvers av plankene i taket (med avbrudd for å få plass med elrørene) og så feste typ huntonittplater i spikerslagene?
Eller går jeg glipp av noe?
Renovator
· Kalmar län
· 2 596 innlegg
Så enkelt er det! 
Om den panelen som sitter der har passende avstander med tanke på kommende plater og du kan trekke strømmen bak (går å trekke mellom panel og isolering) så trenger du ikke å sette et lag gles til, kan spare litt tid, penger og takhøyde.
Om den panelen som sitter der har passende avstander med tanke på kommende plater og du kan trekke strømmen bak (går å trekke mellom panel og isolering) så trenger du ikke å sette et lag gles til, kan spare litt tid, penger og takhøyde.
Å gjemme strømkabel og sette innertaket på tvers over gulvpanelet (stemmer cc-målet kan du kanskje sette hvilken retning du vil) som sitter der føles som den åpenbart beste/enkleste løsningen om det ikke finnes noen annen grunn til å senke taket.
Renovator
· Kalmar län
· 2 596 innlegg
Skal man være lovlydig så er legging av slange krav om godkjenning, så det korte svaret er ja. Om det er et rimelig krav eller ikke kan du bruke resten av uken til å lese om i utallige tråder så kan du bestemme hvordan du gjør det. Men skal du gjøre det på egen hånd, så forsikre deg om at alt blir korrekt.F fannmo skrev:
Haha, ja med tanke på mitt utgangspunkt er det kanskje best å være lovlydig da. Jeg fjernet jo Barracudataket for å unngå brann og død, så da er det kanskje dumt å bygge inn den samme risikoen på egen hånd etterpå 
Takk igjen for deres tid, da kan jeg sette i gang med prosjektet!
Takk igjen for deres tid, da kan jeg sette i gang med prosjektet!
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hvordan skal jeg sette opp spikerslag for innertak i garasjen min?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hur sätta igen hål i innertak
Isolering -
Rive innertaket eller sette nytt utenpå?
Bygningsfysikk -
Hur sätta grund *nybörjare*
Växthus -
Sette innertak, forskjøvne skjøter, hvordan får man til det?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi