2.209 lest ·
18 svar
2k lest
18 svar
Noen asbestrisiko? Merkelig isolasjon i innertak. Masse naturmateriale.
Ingen kan si hva som finnes eller ikke i det der skitet.
Uansett hva så hadde jeg fjernet det så fort som mulig og erstattet med korrekt isolering. Risikoen er at det ikke isolerer tilstrekkelig og at bytte det ut kan betale seg selv på en måned eller to.
Maske hadde jeg brukt for det kan være hva som helst i det der.
Uansett hva så hadde jeg fjernet det så fort som mulig og erstattet med korrekt isolering. Risikoen er at det ikke isolerer tilstrekkelig og at bytte det ut kan betale seg selv på en måned eller to.
Maske hadde jeg brukt for det kan være hva som helst i det der.
Topp!Dr Benz skrev:
Ingen kan si hva som finnes eller ikke i det der skitet.
Uansett hva, så ville jeg fjernet det så fort som mulig og erstattet med korrekt isolasjon. Risikoen er at det ikke isolerer tilstrekkelig, og å bytte det ut kan betale seg selv på en måned eller to.
Maske ville jeg brukt, for det kan finnes hva som helst i det der.
Kjøper et 15-pack FFP3-masker fra biltema. Nok en fornuftig investering
Isolasjon burde være greit. Er boareal over, trenger nok ikke engang isoleres.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 innlegg
"Byggmästarblandningen" kan inneholde hva som helst. Jeg fant asbest i vårt hus i form av synlige restbiter av asbestpapp som ble brukt for å isolere mellom skorstein og bordkledning.
Man kan vel si at det er mer eller mindre sannsynlig avhengig av hvordan blandingen ser ut.
Man kan vel si at det er mer eller mindre sannsynlig avhengig av hvordan blandingen ser ut.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 innlegg
Er jo klassifisert etter samme krav, burde vel være det samme?imported_Benno skrev:
Tror klassifiseringen helt er bygget på micron størrelse av filter, dvs enten fungerer de eller så fungerer de ikke. Men jeg kan kanskje ta feil der?