Hei,
Vil begynne med å be om unnskyldning for de grusomt dårlige bildene, vanskelig å ta bilder med et halvbra mobilkamera rett etter at man har båret en masse tungt....."klent virke" ??? :x
Jeg har en gammel kjellertrapp med mur av betonghullstein, finnes ingen antydning til armering. Siden lenge tilbake har en del av muren satt seg og løsnet, denne biten fjernet jeg i helgen da jeg er redd for at den skal velte over noen...har en gutt på 3 år som er overalt der han ikke får være
Biten som jeg har fjernet er ca. 2m bred og 1m høy, denne trenger å erstattes. Nå er spørsmålet hvordan man skal gå frem, skal jeg mure med armeringsjern eller skal jeg armere og støpe? Planen er å legge en uteplass av belegningsstein i tilknytning til trappen, så jeg kommer til å komprimere overflaten ovenfor....derfor vil jeg gjøre det på rett måte så jeg ikke får nye setninger.
Kan legge til at det på bildet ser ut som om resten av muren også har sprukket, men jeg har undersøkt og det er bare pussen. Jeg mistenker at man muret skjevt da det ble gjort og deretter justerte med en ganske tykk puss....opp mot 3cm.
Tips mottas gjerne på hvordan jeg skal løse dette.
Takk på forhånd!
//Peter