Har byttet fasaden hjemme og tenkte å fikse litt utskjæringsarbeid i mønepunktene, har sett på ulike mønesmykker men vil ha noe ganske enkelt lignende mitt vedlagte bilde. Men nå til mitt spørsmål, hvordan fester man best de ulike delene i hverandre, bruker man spikerblikk på baksiden eller kjører man halvt i halvt? Noen som har gjort noe lignende som har et bilde av hvordan det ser ut på baksiden av mønesmykket og hvordan delene er festet i hverandre. /Gustav

• Husgavl med hvitmalt snickarglede og røde takstein. Snickarglede består av en trekantstruktur montert på husets utside.
  • Liker
Christian Larsson4
  • Laddar…
Litt 10 mm plywood på baksiden, og så lim og skruer, så henger det nok sammen. Mal ordentlig før oppsett, så holder plywooden seg bra.

Skrå skru det sammen. Skal jo kun holde seg selv oppe.

Okei takk for svar, slipper ned den loddrette biten hel og prøver med enten spikerplate eller kryssfiner å feste de andre bitene i hverandre. Skruskrå kan jo forsterkes med ytterligere.

Kramla
Min brors gavelsmykker hadde gjort sitt! Jeg tok på meg å lage nye, da jeg syntes han hadde nok å gjøre med maling av fasaden og det var et passende prosjekt ved siden av min baderomsrenovering.

To nye gavelsmykker ligger på gresset; ett umalt og ett gammelt er del av et renoveringsprosjekt. En bordsag er plassert i bakgrunnen.
Trekantede treverk er plassert på gresset, brukt som gavelsmykke i renoveringsprosjekt.
(jeg kjørte på halv om halv)

//Kramla

• Liker
JohnnyRico og 2 andre
  • Laddar…
Pent gjort! Ser ut som en stabil og solid konstruksjon også. Er det 45x45 & 45x120 du brukte?

• Liker
Kramla
  • Laddar…
Kramla
G Gurraaan skrev:
Snyggt gjort! Ser ut som en stabil och redig konstruktion också. Är det 45x45 & 45x120 du använde?
ja det stämmer, vart riktigt stabilt(y)

• Liker
Gurraaan
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.