Bygningsnybegynner
· Täby
· 29 innlegg
Jeg har renovert hjemme og benyttet anledningen til å be håndverkerne sette opp TV-benken. Det er en stringhylle med ulike moduler og veggsidene har de skrudd opp for nærme hverandre. Avstanden mellom sidene bør være 60, 80, 60 cm men er kun 59; 78,5; 59,5. Dette gjør at modulene kun kan settes på plass med makt, noe som igjen får sidene til å bulke og se generelt skjeve ut.
Det fungerer ok med 59,5, og min tanke var å forskyve de øvrige sidene mot venstre til 80 og 60 cm avstand. For den første forskjøvne siden (andre fra venstre) innebærer det et nytt hull 1,5 cm til venstre for det gamle hullet, og for den andre siden (første fra venstre) er det en forskyvning på 2 cm til venstre for det gamle hullet.
Vegggen er av gips, og sidene er festet med mollyplugg. Hvis jeg fjerner de gamle pluggene, fungerer det å sette inn nye såpass nær eller kommer jeg til å ødelegge veggen?
Det fungerer ok med 59,5, og min tanke var å forskyve de øvrige sidene mot venstre til 80 og 60 cm avstand. For den første forskjøvne siden (andre fra venstre) innebærer det et nytt hull 1,5 cm til venstre for det gamle hullet, og for den andre siden (første fra venstre) er det en forskyvning på 2 cm til venstre for det gamle hullet.
Vegggen er av gips, og sidene er festet med mollyplugg. Hvis jeg fjerner de gamle pluggene, fungerer det å sette inn nye såpass nær eller kommer jeg til å ødelegge veggen?
Bygningsnybegynner
· Täby
· 29 innlegg
Jeg har lest at man kan få dem inn bak veggen (https://www.byggvaror24.se/ta-bort-mollyplugg) så det er tanken i så fall.H hus520 skrev:
Bygningsveteran
· 2 675 innlegg
Bygningsnybegynner
· Täby
· 29 innlegg
Bygningsveteran
· 2 675 innlegg
Bygningsnybegynner
· Täby
· 29 innlegg
Godt å høre, takk!
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Plantera häck nära gammalt äppelträd
Häckar, Buskar & Träd -
Riva gammal bod nära tomtgräs - Bygga nytt samma plats
Utbyggnad och tillbyggnad -
Plantera häck/växtlighet ovanpå/nära gammal granit-stenmur
Häckar, Buskar & Träd -
Skarva gammalt avloppsrör. Hur nära kan jag komma?
Vatten & Avlopp -
Vad är tillåtet att göra med gammal bod nära tomtgräns?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus