Jeg har renovert hjemme og benyttet anledningen til å be håndverkerne sette opp TV-benken. Det er en stringhylle med ulike moduler og veggsidene har de skrudd opp for nærme hverandre. Avstanden mellom sidene bør være 60, 80, 60 cm men er kun 59; 78,5; 59,5. Dette gjør at modulene kun kan settes på plass med makt, noe som igjen får sidene til å bulke og se generelt skjeve ut.

Det fungerer ok med 59,5, og min tanke var å forskyve de øvrige sidene mot venstre til 80 og 60 cm avstand. For den første forskjøvne siden (andre fra venstre) innebærer det et nytt hull 1,5 cm til venstre for det gamle hullet, og for den andre siden (første fra venstre) er det en forskyvning på 2 cm til venstre for det gamle hullet.

Vegggen er av gips, og sidene er festet med mollyplugg. Hvis jeg fjerner de gamle pluggene, fungerer det å sette inn nye såpass nær eller kommer jeg til å ødelegge veggen?

• Vegghengt TV og tre hvite stringhyller med moduler. Ujevne avstander mellom hyllene, ledning henger fra TV-en, kabler og plugg på gulvet.
H
Har du tenkt å fjerne de gamle pluggen?

Jeg tenker på hvordan det blir med de nye. De kanskje setter seg fast/tar i den gamle ellers på innsiden av gipsen.

H hus520 skrev:
Har du tenkt å ta ut de gamle pluggene?

Jeg tenker på hvordan det blir med de nye. De kan kanskje sette seg fast/ta i den gamle ellers på innsiden av gipsen.
Jeg har lest at man kan få dem inn bak veggen (https://www.byggvaror24.se/ta-bort-mollyplugg) så det er tanken i så fall.

• Liker
hus520
  • Laddar…
F Funcadelic skrev:
Jeg har lest at man kan få inn dem bak veggen ([lenke]) så det er tanken i så fall
Bruk metode 1 den er best

A Argastesnickaren skrev:
Bruk metode 1 den er best
Takk for tipset! Vil det fungere å kjøre nye plugger så nært da?

F Funcadelic skrev:
Takk for tipset! Kommer det til å fungere å kjøre nye plugger så nært da?
Det fungerer:)

• Liker
Funcadelic
  • Laddar…
Godt å høre, takk!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.