For å trekke frem strøm i vårt kjøkken, har håndverkeren gått løs på bærende struktur. Hva sier ekspertisen her. Kan jeg se det som kosmetisk (det ser jo forferdelig ut!) eller bør jeg bli bekymret.

Se bilder.

Vis vedlegget 404724 Skadet bærende struktur i kjøkkenet med synlige rørinstallasjoner og ødelagt vegg.

• Brunt byggemateriale og en beige rørdel sammen med en grå ledning, muligens relatert til elektrisk arbeid i kjøkken.
  • Elektriske rør i et kjøkken med skadet bærende struktur av treverk i bakgrunnen. Strukturen ser ut til å være påvirket av arbeidet.
  • Elektriske rør installert i kjøkkenvegg, synlig med utskjæringer i trestrukturen.
  • En bjelke med utskjæringer og et ribbet hull forer to bølgepappklinger, som indikerer klønete elektrisk installasjon.
  • Veggåpning med synlige rør og kabler, treverk og skadet gipsplate i taket, indikerer mulig strukturell skade etter elektrisk arbeid.
Fra et styrkesynspunkt trenger du ikke å være bekymret for det der. Det er kanskje ikke noe kunstverk, men det skal jo dekkes, og til slutt når fakturaen kommer kan det være bra at det har gått med noen timers finpuss.

• Liker
Guybrush666
  • Laddar…
Man kan likevel ikke la være å bli forbauset over hva en elektriker mener han kan gjøre uten å spørre noen som vet. Rørleggere er også flinke på upassende hulltaking.

• Liker
MultiMan
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Ur holdbarhetssynspunkt trenger du ikke å være bekymret for det der. Det er kanskje ikke noe kunstverk men det skal jo dekkes og i slutten når fakturaen kommer så kan det være deilig at det har gått noen timers finlir.
Takk for svar. Det høres beroligende ut.

Men har likevel noen oppfølgingsspørsmål som gnager. Om ytterligere stendere fram til høyre uttaket er like utgravd er det fortsatt ikke noe problem?

Plassering på huset ifølge nedenfor. Fortsatt ikke noe problem?

Beklager min uvitenhet.

• Under renovering inne i et hus, viser vegg med ledninger og åpninger for stikkontakter. Adgang til rom med en åpen dør til høyre.
  • Bygningstegning av et hus med vaskerom, kjøkken og bad; rødt merke rundt en vegg i vaskerommet.
  • Plantegning av øvre plan med markert område i rødt nær baderommet.
Jeg ville snarere si at elektrikeren har tenkt seg om: ingen risikoer med at det slås i dykkert ved setning av taklist eller dørkarm.
Hva hadde alternativet egentlig vært?

• Liker
Guybrush666
  • Laddar…
Det finnes såklart en grense for hvor mye man kan skjære før det begynner å spille en rolle, men det du beskriver ville jeg fortsatt være rolig med. Ville nesten tro at den nye gipsen hjelper mer enn hva skjæringen ødelegger.

Blir litt nysgjerrig på hvordan de har gått fram på stenderne, ser jo ut som om de bare har sveipet med tigersagen eller noe.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.