1.528 lest ·
2 svar
2k lest
2 svar
Material i yttervegg samt fuktighetskontroll
Hei, min samboer og jeg eier et Rikshus bygget i 1952, vi holder på å renovere et rom i kjelleren der ca 60 henholdsvis 80 cm av begge ytterveggene er under bakken, der vi nå kontrollerer fuktigheten i veggene.
Spørsmål 1 - Vet noen mer nøyaktig hva dette er for materiale, hullbetong, lecablokk lettbetong, annet?
Spørsmål 2 - Jeg har leid en fuktmåler der vedlagt avlesningstabell fulgte med, hvilken rad bør jeg ta utgangspunkt i eller vet noen i forumet mer mellom hvilke verdier veggene bør ligge mellom før man tar tiltak?
Takk på forhånd,
Med vennlig hilsen,
Joel & Nathalie
Spørsmål 1 - Vet noen mer nøyaktig hva dette er for materiale, hullbetong, lecablokk lettbetong, annet?
Spørsmål 2 - Jeg har leid en fuktmåler der vedlagt avlesningstabell fulgte med, hvilken rad bør jeg ta utgangspunkt i eller vet noen i forumet mer mellom hvilke verdier veggene bør ligge mellom før man tar tiltak?
Takk på forhånd,
Med vennlig hilsen,
Joel & Nathalie
Tusen takk for raskt svar, kan vi da helt gå på rad C når vi leser av fuktmåleren?
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hva er dette for materiale på innsiden av ytterveggen?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hur avbilda ytterväggar inkl öppningarför fönster och dörrar samt innerväggar?
Planlösningar -
Tilleggsisolering yttervegg: Vindsperre, vindsduk samt bytte eksisterende isolasjon?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Ytterväggar utan skivmaterial
Lösvirke & Timmerhus -
Hjelp til å identifisere plate materiale, samt forslag til erstatning
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi