Hva er din tanke, isolere mot yttertaket eller sette regel mot gavl for å sette veggplater i?
Det er ulike teknikker, hvis du skal ha den til veggen så spiller det ingen rolle med disse 10 mm.
Hvis du har tenkt å sette den for takinnkledning som panel eller plater hadde jeg satt den uten bøy, om taket buer litt synes det ikke, men om det buer i et hjørne mellom forskjellige materialer ser man det mer.
Sett rett, følg ikke bøyingen.
så skal man jo ha på gles og gips på vegger samt tak.
Hele taket har jo en litt buet overflate på grunn av den lille nedbøyningen, så spørsmålet var jo om jeg skal passe på å matche den blå reglen for å få de gule tverrgående rette eller la den blå reglen være rett?
Joda, jeg forstod deg rett, svaret er det samme, sett den "blå" rett.
Jeg ville ha satt den blå litt lenger ned enn eksisterende regner, deretter rettet opp, satt nye, rette, mot takstolene, så lektene.
Dette ville jeg ha gjort om det var mer enn dine 10 mm, hvis dette stemmer er det ikke mye skjevt/heng.
Når du setter lekter, gips, eventuelt annet overflatesjikt så har disse få millimeterne forsvunnet.
Mvh P-A
ps
Det viktige er å sette regelen uten bøy mot gavlen, ellers synes boken, svikten i det andre taket vil ikke merkes spesielt, det ligger akkurat i nærheten av de byggestandarder som en håndverker har etterlatt som godkjent arbeid.
Jeg ville ha skrudd regel i regel, rettet opp svikten..... Kanskje!