Det er nok enklest å forklare med et bilde, så jeg brukte litt tid på å lage en tegning:
Kjeller, skal bygge tak med spotlights. Gul sone har 2 x 15mm Gyproc branngips på seg, bjelkelaget sitter på stiplet linje på cc ~65cm. Klikk på bildet for bedre lesbarhet.
Jeg lurer på om jeg MÅ legge mine spikerslag som jeg har gjort på bildet nederst, 90 grader mot bjelkelaget, eller om jeg kan legge det i samme retning som bjelkelaget?
På mine spikerslag tenker jeg så montere takgips, én plate, og lage mange spotlights, ca. 20 stykker.
Hvis jeg legger mine spikerslag som man "skal" gjøre, blir det vel ekstremt vanskelig for elektrikeren, eller? Hvordan pleier elektrikere å gå gjennom takkonstruksjoner med spikerslag?
Jeg må dessverre sette opp mine spikerslag før tirsdag da elektrikeren kommer, takknemlig for alle synspunkter
jaha då skall du störra spik. har du ingen under gipsen?
Jo, sjekk bildet så kanskje det blir tydeligere hva jeg mener. Vil bare gjøre det lettere for elektrikeren, men det kanskje er dumt. Viktigere at taket ikke raser ned, hehe.
Jo, se på bildet så kanskje det blir tydeligere hva jeg mener. Vil bare lette på elektrikerens arbeid, men det er kanskje dumt. Viktigere at taket ikke raser ned, hehe.
har du nabo over deg?
normalt setter man lekt på bjelkelaget. og skikkelige klassifiserte bokser.
om du setter lekt nå så får du antagelig bare rør til alt
har du nabo over deg?
normalt setter man spikerslag på bjelkelaget. og ekte klassifiserte bokser.
hvis du setter spikerslag nå så får du antageligvis bare slanger til alt
er min leilighet ovenfor, forstår ikke helt hva du mener "bare slanger til alt", beklager. Er veldig ny på alt dette