Har nylig flyttet til hus med min samboer som spiller trommer. I kjellerens ene hjørne (lengst bort fra soverommene som ligger i andre enden av huset) finnes et passe stort rom som vi begge føler er perfekt trommerom.

Nå funderer vi mye på dette med lydisolering. Vi vil helst slippe å rive og gjøre om, og opplever at rommet er stort nok til å kunne miste gulvplass hvis vi bygger på veggene "innenfra" - men med hva? Finnes det noen bra løsning eller er vi helt overlatt til å dekke veggene med madrasser eller ordne "profesjonell lydisolering"?

Jeg har tenkt meg noe i retning av å sette opp en ekstra innervegg, og i hulrommet som dannes mellom disse og de eksisterende veggene putte inn...ja, noe. Men jeg kan ingenting om dette og tar imot tips og råd med takk!

Düsseldorff
Om det finnes tilstrekkelig med plass kan dere bygge et "rom i rommet". Det kan gi meget god lyddemping hvis det er riktig gjort. Trommelyd har jo en tendens til å trenge gjennom det meste...

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Om det finnes tilstrekkelig med plass kan dere bygge et "rom i rommet". Det kan gi veldig god lyddemping om det er skikkelig gjort. Trommelyd har jo en evne til å trenge gjennom det meste...
Etter litt ekstra måling føles det som at det burde gå! Rommet ligger i et hjørne av huset, trenger innerrommet ha fire vegger eller "holder det" med to hvis man lar de andre to være husets yttervegger?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.