Plantegning av kjelleren i et hus, viser rominndeling inkludert en markert gillestuga. Tekniske detaljer som betongtype er spesifisert. Byggteknisk spesifikasjon for et eneboliggrunnlag med detaljer om betong og isolasjon. Bilde av et nærbilde på en delvis avskallet vegg som avslører grått betongmateriale under, muligens lettbetong, med synlige rørdeler. Sprukket vegg avslører isolert lettbetong med utsatt rør og ledning på innsiden, i en keller i Skåne. Utsnitt av murvegg med synlige strukturer, inkludert lettbetong og deler av ledninger. Veggmaterialet er skadet og eksponerer underlaget. Hei alle,
Jeg eier et hus i Skåne. Ifølge plantegningen skal det finnes lettbetong i kjelleren (vet ikke om det bare er i kjellerstua eller hele kjelleren). Nå har jeg hatt mulighet til å se nærmere på betongoverflaten i kjellerstua og slik ser det ut. Er det vanlig lettbetong eller blå? Jeg legger ved bilder fra den tekniske beskrivelsen der det står betong hulstein, plantegningen der det tydelig står lettbetong, og også bilder jeg har tatt selv. Takk på forhånd!

Det ser ikke ut som blåbetong. Blåbetong er nettopp blå(-grå). Dette ser ut som vanlig grå betong. Det fremgår ikke om lettbetongen sitter på inn- eller utsiden av veggen (betonghullstein), men det merker man når man hakker/borer/sager i den.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.