Har en fundering rundt vårt rekkverk.
Det ble ødelagt av gravemaskinen og trenger å byttes ut, problemet er at rekkverket er buet og 6,5 m langt.
Hvordan skal jeg gå fram?
Jeg vil ikke bryte kurven ved noen stolpe, men vil ha en pen bue langs hele rekkverket, helst ikke tykkere enn 30 mm.
Jeg gjorde et forsøk på å klemme sammen 2 stk 15x95 høvlet, men det sprakk med en gang i skjøtene.
Hvordan gjør man det for å få det til å holde sammen?
Kan man kjøpe så lange planker noe sted?
Radiusen på det hele er vel rundt 60 cm.
Det ble ødelagt av gravemaskinen og trenger å byttes ut, problemet er at rekkverket er buet og 6,5 m langt.
Hvordan skal jeg gå fram?
Jeg vil ikke bryte kurven ved noen stolpe, men vil ha en pen bue langs hele rekkverket, helst ikke tykkere enn 30 mm.
Jeg gjorde et forsøk på å klemme sammen 2 stk 15x95 høvlet, men det sprakk med en gang i skjøtene.
Hvordan gjør man det for å få det til å holde sammen?
Kan man kjøpe så lange planker noe sted?
Radiusen på det hele er vel rundt 60 cm.
Sist redigert:
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 713 innlegg
Å klemme sammen 2stk 15x95 burde være et stalltips ellers. Du må bruke vannfast uretanlim når du baker dem sammen. Det pleier å funke.
Østindiefararens spant er bygget sånn og der har man litt større påkjenninger enn vinglete pensjonister.
Østindiefararens spant er bygget sånn og der har man litt større påkjenninger enn vinglete pensjonister.
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 713 innlegg
glemte én ting; du trenger femtielva tvinger også. PU-limet sveller med stor kraft. Når du fukter limflatene er det snakk om at de skal være sjødynge våte. Ikke vær feig med vannet. Vannslange anbefales. Blomstersprøyte er for mesar.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Ventilöverstycke / tapp på vattenutkast går för långt in
Vatten & Avlopp -
Isolera vind med långt mellan takstolarna
Byggnadsvård -
Hur långt ner ska en dräneringspump vara i brunnen
Grund & Markarbeten -
Hur långt in från husknuten bör fasadbelysningen sitta
Belysning -
Hvordan fikse lang tre-rekkverk på balkong?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi