D09
Hei

Fant noen tidligere tråder, men de var noen år gamle, så jeg spør igjen i tilfelle noe har endret seg med tiden.

Skal legge laminatgulv i et kjellerrom..

Det er gulvvarme støpt inn i 10cm betongplate med 30cm isolasjon under og makadamlag og underside.

Det er tørt og fint, god drenering og ingen tegn til fuktighet noe sted.

Skal bli et soverom.

Skal man legge med skum, papp eller noe annet under?

Egentlig vil jeg ha fliser, men det er motstand for dette hjemme ;)

Jeg hadde lagt med foam for å få i det minste litt svikt for hælene ;)

• Liker
D09
  • Laddar…
D09
Ja, var inne på foam også for utjevning og demping :)

D09
Var og handlet nettopp på hornbach

Det ble 5mm foamplater som man setter sammen som et puslespill. (29kr /m2)

7mm laminatgulv for 79kr /m2 (valnøtt)

Samt impulsinnkjøp = 2 tommestokker og 1 skyvelære :)

Skal se om man rekker å teste på søndag :)

O
Skyvelære? jeg har nettopp investert i et nytt øyemål...
sammen med en synsvinkel....
:p

• Liker
swejocke og 1 annen
  • Laddar…
D09 skrev:
Hei

Egentlig så vil jeg ha klinker, men det er motstand mot dette hjemme ;)
Du mener at det er noen som heller vil ha laminat enn klinker? :x

• Liker
D09
  • Laddar…
D09
Stefan N skrev:
Du mener at det finnes noen som heller vil ha laminat enn klinkers? :x
Jepp, og skal jeg beholde min politiske stilling i verden så bør jeg lytte ;)

Skyvelære og tommestokker er forbruksvarer som verken kan impulskjøpes eller kjøpes i for store mengder ;)
Det eneste jeg alltid har lurt på er hvor de blir av?

• Liker
D09
  • Laddar…
D09
thomasx skrev:
Skyvelmål og tommestokker er forbruksvarer som verken kan impulskjøpes eller kjøpes i for store mengder ;)
Det eneste jeg alltid har lurt på er hvor de tar veien?
De krymper og forsvinner til slutt

Tommestokken jeg hadde før hadde krympet 20cm :)

D09 skrev:
Egentlig så vil jeg ha klinkers men det er motstand for dette hjemme ;)

Jeg er i samme situasjon som deg, men jeg kjører med ProVenti som er skum med aldersbestandig plast.

• Liker
D09
  • Laddar…
D09
Odjuret skrev:
Skyvemål? jeg har nettopp investert i et nytt øyemål...
sammen med en synsvinkel....
:p
He he jeg monterte en veibom for noen år siden etter at noen prøvde å ta seg opp til huset under byggetiden men min ikke-brøytede bakke satte stopp til slutt i siste kurven.

Kjøpte en veibom litt halvt impulsivt og innså når jeg fikk den hjem etter noen dager at det var jo tele i bakken så jeg kastet dritten i buskene =P

Fikk et rykk noen år etter og satte opp bommen men innså at den rakk ikke helt.. Så jeg trenger å forlenge den med et innsatsrør og til det trengte jeg et skyvemål ;)

Det har bare tatt meg typ 4-5 år å forsøke å fullføre prosjektet og jeg har aldri vært så nær som nå ;)

Alle verktøy trengs :)

D09
Fred vom Jupiter skrev:
Jeg er i samme situasjon som deg, men jeg bruker ProVenti som er foam med aldringsbestandig plast.
Lurer på om jeg ikke så noe lignende, bare med metallfolie men ble usikker og brukte ren "gymhallmatte" :)

Ja, skyvelær er et svært viktig og mye brukt verktøy. Noe som minner meg på at jeg skal måle diameteren på trekkstangen på vognen så jeg kan kjøpe en ny mansjett som passer :)

D09
Underlag legges på gulvet, et blått verktøy og trestykker i forgrunnen, en stikkontakt og en vegg vises i bakgrunnen.
Legging av tregulv i et rom, med verktøy som hammer og vinkel, samt en industriell støvsuger på plass. Underlaget justerer høydeforskjeller. Nylagt parkettgulv i et rom med hvite vegger og en montert TV-holder på veggen. En plastpose ligger på gulvet i hjørnet.

Kanonbra underlag :)

Nå gjenstår bare å se hvordan det står seg med tiden men underlaget svelget høydeforskjeller etc 👍

Aldersbestandig plast og vanlig grålumpapp hadde jeg kjørt med. Hadde det vært plate på marken eller relativt nybygd hadde jeg kjørt med et testet system som f.eks. Fonda special.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.