5.398 lest ·
9 svar
5k lest
9 svar
Lage hull for 2x16mm VP-rør gjennom 15cm tykk teglvegg
Hei.
Jeg holder på med å senke innertaket i leiligheten min og tenkte da å benytte anledningen til å trekke noen kabler i taket. I denne prosessen trenger jeg blant annet å lage hull for to stk 16 mm VP-rør gjennom en 15 cm tykk teglvegg. Har lett rundt her på forumet og googlet, men har ikke funnet noe som har vært til hjelp. Så hvordan gjør jeg dette enklest mulig? Jeg har tilgang til en vanlig middels god borremaskin.
Mvh
Jeg holder på med å senke innertaket i leiligheten min og tenkte da å benytte anledningen til å trekke noen kabler i taket. I denne prosessen trenger jeg blant annet å lage hull for to stk 16 mm VP-rør gjennom en 15 cm tykk teglvegg. Har lett rundt her på forumet og googlet, men har ikke funnet noe som har vært til hjelp. Så hvordan gjør jeg dette enklest mulig? Jeg har tilgang til en vanlig middels god borremaskin.
Mvh
Jeg foretrekker jo en borhammer jeg men uansett så start med et relativt tynt bor og ta det mykt og forsiktig.
Når du først har et hull så kan du deretter gå opp på grovere og bore inn fra begge sider. Da unngår man å risikere en "krater" der boret går ut.
Når du først har et hull så kan du deretter gå opp på grovere og bore inn fra begge sider. Da unngår man å risikere en "krater" der boret går ut.
Lagde et sånt hull i dag, billig boremaskin og bor fra rusta.
Var som å skjære i smør, valgte uten slag.
For å gjøre hullet litt større enn de 12mm boret var på, dro jeg bare med
boret på alle sider som en fres. Støvet veldig mye.
Var som å skjære i smør, valgte uten slag.
For å gjøre hullet litt større enn de 12mm boret var på, dro jeg bare med
boret på alle sider som en fres. Støvet veldig mye.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Såga hål i reglar för el
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Konstruktion för "maskinhall" med telefonstolpar
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vad är det för hål på min gräsmatta?
Gräsmatta -
Borra hål för nätverkskabel
Fasad -
Hur hittar jag borrhål för bergvärmepump