Hei,
Har et vegghjørne som skal dekkes med en list, hva synes dere jeg bør bruke eller hva er penest, kvartsstav eller taklist hulkehl?
Kommer til å male listen i samme farge som veggen.

Takk på forhånd

Er det oppe mot taket eller nede mot gulvet?
Eller er det bare mot to veggflater?
Hvordan ser veggen ut for øvrig?

Kanskje du kunne legge ut et bilde av "eländet"?

Smakssak sier jeg. Velg det du liker best og som kan kobles pent mot ev tak- og gulvlist

Det er 2 veggflater, der ene siden er plywood eller lignende. Lengst til venstre på bilde. Kommer til å sette en liten list øverst i garderoben. Tomt garderobskap med åpne dører og skillevegger, venstre side av tre. Gulvet er lyst, liten bøtte på gulvet. Øvre hyller har åpne skapdører.

S
Snikelist pleier å fungere bra.
Kvartstav kan jo også passe.
Mal inn listen i samme farge som skapet.

Greia er at listen må dekke 2 cm på begge sider av veggen fordi det er ujevnt osv på hjørnene.

Hvilken liste som helst går jo bra.

Men vi kan jo snu på spørsmålet:
Hva synes du selv ville være pent? Velg det! Det er jo din bolig :)

Tenkte mest om det fantes noen regler f.eks. at taklist hålkjel skal man absolutt ikke ha ved vegger, bare til tak osv.

Har nå iallfall kjøpt taklist hålkjel og begynt å male den, får se om det blir bra :-)

Edit:
Glemte å malevaske listene, malte med veggmalingen direkte, håper det kommer til å funke, kommenter gjerne om noe kan bli feil eller om det er noe jeg kan gjøre nå etter tørkingen.

Takk for all hjelp

Sist redigert:
Det er nok ingen problemer å male direkte.
"Målartvätt" er mest til for å vaske bort fete belegg på tre som har sittet oppe lenge.

Og jeg synes at hulkillist er et godt valg. Det kommer til å bli kjempefint!

Første strøk så det ok ut, men etter 2. strøk så det dårligere ut.
Malingen festet ikke like godt, var som å male med kliss.

Skal teste igjen med et 3. strøk om det blir bedre senere.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.