Hei,

Vi ønsker å ta ned en vegg for å åpne opp mellom kjøkken og stue i vår leilighet som vi nettopp har kjøpt (ikke flyttet inn ennå) og har vært i kontakt med styret og forvalter som foreslo å hente konstruksjonstegninger. Det er en bygård fra århundreskiftet og eldre tegninger.

Trolig vil vi måtte ta inn konstruktør for å se på dette, men vi vil gjerne finne ut om man allerede nå kan se om veggen er bærende eller ikke.

Jeg kan også tydeliggjøre at veggen som vi vil rive allerede har en åpning for dør, så vi vil utvide / ta ned resterende vegg.

Jeg har veldig vanskelig for å tyde denne, gjør et forsøk om noen på dette forumet kan tyde om veggen er bærende eller ikke. Se bilde

Mvh
Leo

L Leo999 skrev:
Hei,

Vi vil ta ned en vegg for å åpne opp mellom kjøkken og stue i vår leilighet som vi nettopp har kjøpt (ikke flyttet inn ennå) og har vært i kontakt med styret og forvalter som foreslo å hente konstruksjonstegninger. Det er en århundreskifteiendom med eldre tegninger.

Troligvis kommer vi til å måtte ta inn en konstruktør for å se på dette, men vil gjerne finne ut om man allerede nå kan se om veggen er bærende eller ikke.

Jeg kan også presisere at veggen som vi vil rive allerede har en åpning for dør, så vi vil utvide / ta ned resten av veggen.

Jeg har veldig vanskelig for å tyde denne, prøver meg på om noen på dette forum kan tyde om veggen er bærende eller ikke. Se bilde

Mvh
Leo
Jeg har ytterst vanskelig for å tro at denne veggen skulle være bærende selv om det ikke er et "enkelt" saltakshus. Ikke minst er den utrolig tynn på tegningen, kort og går ikke i en retning som virker bærende selv om man tar med at huset virker utbygget i omganger.

Men med gamle hus vet man selvfølgelig aldri: Det kan kanskje stå en kakkelovn i andre etasje rett over f.eks. så en konstruktør og inspeksjon før man river er selvfølgelig å anbefale.

• Liker
Leo999
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.