Har et 1 1/2 plans hus bygget 1990 der innervegger for det meste består av gipsplater som sitter på stålstendere.
I overetasjen har vi problemer når vi beveger oss på gulvet så får vi en "mislyd" som høres ut som en knirkende/gnirkende lyd som oppstår langs den ene veggen.
I forbindelse med at vi flyttet inn i huset la vi parkettgulv (klikk-gulv) som sannsynligvis beveger seg noe når man går på gulvet. Men har sjekket at det er tilstrekkelig mellomrom mellom gulv og vegg rundt omkring.
Men likevel får vi en svært irriterende ulyd som synes å komme fra stålstenderverket bak.
Har en "kryploft" langs den veggen der ulyden oppstår så jeg kommer jo faktisk til stålstenderverket fra den siden.
Har vanskelig for å si om mislyden var like ille før vi la inn klikk-gulvet fordi vi la det inn direkte (før) vi flyttet inn, men det føles som at når klikk-gulvet "gynger" litt når man går over det så får vi en "knirkende" ulyd som synes å oppstå i stålstenderne.
Den veggen vi har problemer med ligger gulvplankene langsetter.
Kan jeg feste stålstenderne bedre, eller noen annen tiltak for å få det bedre?
I et desperat forsøk prøvde jeg å sette tilbake kilene som spente gulvet da vi la det, og da ble det noe bedre - sikkert fordi da spente gulvet mot veggen som spente mot stålstenderen bak.
Men det er jo ingen god løsning for jeg kan jo ikke ha gulvet i spenn, for da buer jo gulvet i stedet ;-)