A
Det begynner å bli på tide å skaffe vinduer til renoveringen, og vi har bestemt oss for at det ikke skal bli polsk plastdritt i dette huset også, men ekte vinduer med karm og ramme i tre og selvsagt trelagsglass, gjerne aluminium utside for redusert vedlikehold. Hvilken produsent og forhandler anbefales?
Det skal være vinduer som man kan vende utsiden inn for pussing har partneren bestemt, det skal altså være håndtaket i underkant og åpnes i underkant og kunne vendes rundt etter at man har løsnet en sperre.
Forslag mottas med takk.

Karrock
Jeg har Elitfönster som oppfyller din spesifikasjon. Ser ut som helt nye etter 8-10 år.

Valget var ikke basert på uttømmende sammenligninger, men småländsk lokalpatriotisme da det begynte, og så av symmetri :)

• Liker
fribygg og 3 andre
  • Laddar…
A
Karrock Karrock skrev:
Jeg har Elitfönster som oppfyller din spesifikasjon. Ser ut som helt nye etter 8-10 år.

Valget var ikke basert på uttømmende sammenligninger men småländsk lokalpatriotisme da det begynte, og deretter av symmetri :)
Hadde de småländske priser også?

Jeg har tidligere bodd i Småland i 24 år men flyttet tilbake til Skåne for 20 år siden....

Karrock
Vet ikke om prisen skiller så mye på sammenlignbare vinduer, men de var nok snarere dyre enn billige.

• Liker
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Har Elitfönster alu-kledde både på fritids- og bolighus. De eldste 12 år og enda ingen problemer, vanlige hvite med flere helglasserte enkel/terrassedører.
Har ikke selv gjort byttet.

• Liker
Anonymiserad 170696 og 1 annen
  • Laddar…
A
Jobber med løsvirkeshus og vil fremheve Elitfönster som nr:1 av trevinduer samt tre-alu vinduer...

• Liker
Anonymiserad 170696 og 1 annen
  • Laddar…
Her på vestkysten har jeg mest jobbet med H-vinduer. Lette å installere synes jeg og har din spec. Tre på innsiden og alu på utsiden. Eller ja, halve karmen er alu så de er ikke bare kledd med alu. Etter min mening en god konstruksjon om man vil ha minimalt med vedlikehold. I vårt ene hus med ekstremt utsatt beliggenhet er de som når jeg satte dem inn for 8 år siden. Bare smurt bevegelige deler og spylt av utsiden.

• Liker
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
A
Et oppfølgingsspørsmål angående vinduskjøpet.
Jeg vurderer å sette inn en FTX hvis det ikke blir for besværlig, kan det være negativt om jeg har kjøpt vinduer med spalteventil da? Gjelder soverommet.
Trenger andre rom ha spalteventil hvis jeg ikke setter inn en FTX?
Nye vinduer skal være til soverom, bad og en hall/allrom i overetasjen.

wildeside
Har vinduer (tre innsiden/aluminium utsiden) fra villafonster.se i alle husene, eldste vinduene er 10-12 år gamle nå og ser ut som nye fortsatt.
Tvilte ikke et sekund i fjor da det var tid for å kjøpe vinduer til nybyggingen.

• Liker
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.