Jeg holder på å bygge en ovn i leiligheten min der jeg murer inn en peiskassett i lecablokker. Nå skal jeg pusse det siste i morgen og selvsagt gikk jeg tom for mørtel. Jeg har en kvart sekk igjen og trenger omtrent en halv, sukk. Og jeg må gjøre det i morgen siden vi skal ha folk boende hos oss snart, så det må bli ferdig.

Noen som vet hvor i Stockholm man kan kjøpe mur/pussmørtel? Jeg har ingen bil, så det må nesten være i nærheten av odenplan/st.eriksplan. Grönmarks? Bygghuset finnes jo borte i Albano, men det er et stykke å slepe en 25-kilos sekk. Andre tips på hvor jeg kan lete?

I verste fall får jeg vel stjele en sekk fra en av de mange fasaderenoveringene her omkring, men det vil jeg helst unngå...

Det eneste jeg vet er Beijer Lidingö, men det er jo et stykke unna. Kjøp en sekk av en fasaderenovatør ellers.

Ja, det er nok det eneste fornuftige antar jeg. Eller ta bussen og slepe en sekk, vil nok få noen underlige blikk da...

De hadde på Grönmarks (nåværende Tools), men ikke så bredt sortiment. Fin- og grovbetong, pussmørtel C, gipsmørtel, gulvavretting og litt annet...

Slik ble det i alle fall, nå gjenstår bare maling.

• Et hjørne i et rom med nyinstallert vedovn i ferdig pusset område, omringet av verktøy og byggematerialer. Klar for maling.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.