Jeg føler litt uro midt i mitt sommer kjellermurpussearbeid som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Etter en del tråder her og mye lesing har jeg begynt å pusse kjellerveggen med C-puss fordi jeg antok at underlaget ikke var kalkpuss. Nå har jeg kommet i gang med arbeidet og pusset en del, men jeg er ikke lenger sikker på om dette var riktig valg.

Som jeg har forstått skal jeg ikke legge en hardere puss på utsiden fordi det finnes risiko for avskalling, men hva er det som finnes på veggen? Min gjetning nå er at det er C-puss, fordi det ser nøyaktig likt ut som C-pussen jeg har brukt når jeg knekker av en bit, men dere vet bedre enn meg.

Uansett, hvordan ville dere gått videre her? Fortsette med C-puss eller bytte over til en mykere kalkpuss?

• Pusset kjellermur, nærbilde av veggens overflate med mulig C-puss.
  • En nærbilde av en stykke av en grå murpuss med grov tekstur, ligger på en treoverflate.
Her er en bit C-puts som jeg knakk av. For meg ser det akkurat likt ut som det som var på veggen.

• En bit av C-puts holdes mellom fingrene, viser tekstur og tykkelse mot en trebord.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.