Vi kjøpte et veldig stort, gammelt og sjarmerende hus men med mange tydelige renoveringsarbeider. Kjøkken og allrom er i samme rom. Taket i kjøkkenet hadde tidligere eier satt fast isoporplater, som har gulnet og er groteske for de synes at de er hva de er... Isopor!!!! Vi tenkte æsj bare rive det fra originaltaket. Sagt og gjort. Herregud. Da var det 1 million grå harde sementlignende klumper som han har limt isoporen med, først prøvde vi å hakke dem bort men de var sykt tidkrevende da det var 1 million stykker. Vi rev ned hele originaltaket og la nytt gipstak..

Men han har jo da lagt disse isoporplatene overalt i huset. I den store hallen (som vi sikkert må gjøre lignende som i kjøkkenet).... Men til det verste. Stua, er veldig høyt under taket, mellom 5-6 meter opp. I midten av taket har idioten lagt isoportak, på sidene er det vel vanlige takplater av noen slag. Vi hadde jo en idé da vi kjøpte huset at vi skulle lage trepaneltak..

Men her sitter vi under det stygge taket og ser opp på den ekle isoporen og vi vet verken inn eller ut hvordan vi skal kunne pynte opp dette... Vi har mennesker rundt oss som er dyktige og hendige. Men jeg skriver her for å se om andre har råd og tips.. Hvordan hadde dere gjort det??

Legger opp bilder.. Og også på kjøkkenet vi har gjort om med taket og vegger (ikke ferdig dog, kjøkkenmodulen og benk m.m skal endres)

• Stort rom med høyt tak, synlige trebjelker, store vinduer og en tretrapp. Gule ballonger på siden og en sofa med noen som sitter i den.
  • Tak med gamle fögolittplater og en takventilator. Platerne er preget av tidens tann med flekker og misfarging.
  • Moderne kjøkken med store vinduer, grå vegger og tak, tre- og stålskap, lys fliser med svart mønster. Ballong på gulvet, uferdig dekor.
Sist redigert:
Oi, mannen min kom med på bildet og kan ikke slettes! Haha. Aja...

S Sanaz skrev:
Oj min man kom på bilden och kan inte radera! Haha. Aja...
Selvfølgelig kan du slette eller redigere i løpet av den første timen.
Det er bare å klikke på de 3 punktene nede til høyre på innlegget.

Det er vel en slags klønete forsøk på tilleggsisolasjon.
Vanlig isopor er også brannfarlig og avgir ubehagelige gasser når det brenner, så jeg ville fjernet alt sammen.

• Liker
Sanaz
  • Laddar…
Er vel bare å leie og sette sammen et lite rullbart aluminiumstillas i stuen, klatre opp, fjerne takplatene og spikre fast den panelen du har tenkt å ha der.

• Liker
Sanaz
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Visst kan du slette eller redigere i løpet av den første timen.
Det er bare å klikke på de 3 punktene nede til høyre på innlegget.
Takk!!!!

• Liker
Leif i Skåne
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.