Trenger å kappe et par plinter på tomten som er støpt i eternittkanal. Vanskelig å grave opp hele plinten dessverre.
Noen som har tips om hvordan jeg gjør det på beste måte?
Vurderer å fukte eternitten, sette gjennomsiktig plastpose over plinten, lage et lite hull i plasten og deretter bore et antall hull og fylle med snigeldynamitt?

Plukk opp den i stedet. Da slipper du å fundere på det. Det kan gå å løfte rett opp med domkrafter.

• Liker
Taxture og 1 annen
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Plukk den opp i stedet. Da slipper du å fundere på det. Det kan gå an å løfte rett opp med jekker.
Hadde håpet å slippe å grave opp plintene da de er 80 cm dype med en stor betongklump i bunnen men det er nok bare å gjøre det.

Stor vinkelsliper med diamantskive alternativt en steinskive så er det klart på noen minutter. Det inngjuttede jernet kapper du naturligvis med en stålskive.

Sist redigert:
  • Liker
hempularen
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Stor vinkelsliper med diamantskive alternativt en steinskive så er det klart på noen få minutter. Det innstøpte jernet kapper du naturligvis med en stålskive.
Plinten er støpt i en eternittkanal så er litt nervøs med tanke på asbesten

P perka99 skrev:
Plinten er støpt i en eternittkanal så jeg er litt bekymret med tanke på asbesten
løft bort plinten om du er redd for å kutte eternitten

Går det an å knuse eternitten med en hammer så den løsner fra betongen?

Da skulle man jo fukte den først og deretter dekke med plast.

• Liker
perka99
  • Laddar…
P perka99 skrev:
Plinten er støpt i en eternittkanal så jeg er litt urolig med tanke på asbesten
Jeg leste det. Men den er for det første utendørs og for det andre skjærer du ikke eternitt som yrke og år etter år. Og for det tredje er du antageligvis ikke storrøyker. Hvilket i dette tilfellet ikke spiller så stor rolle.
Så eternitten er ikke et problem overhodet. Derfor ga jeg praktiske råd på å raskt skjære plinten. For det var jo det du ville ha gjort.

• Liker
perka99 og 1 annen
  • Laddar…
Jeg gravde til slutt rundt plinten, veltet den og fylte igjen

• Liker
schmakita
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.