4.758 lest ·
21 svar
5k lest
21 svar
Kappe panel nærmest terrasse. Hvordan?
Ser ut som at du har plåt montert på panelet, husk å ta den bort før du kommer med klinga... 
Ser ut som at terrassebordene er festet i en bjelke som er festet tett mot panelet, katastrofe for delen av panelet som er bak. Masse fukt og rusk samler seg der. Er bjelken festet i panelet, så kan du ikke få bort det som er igjen eller dytte ned en plate som beskytter mellom bjelken og panelet. Så muligens kan en plate bøyes slik at den ligger bak det nye panelet ned mot terrassebordene med en liten flik langs terrassebordene. Ingen skikkelig god konstruksjon det heller, men etter min mening best. Blikkenslageren bøyer til platen så den passer.
Det er asfaltsboard bak. Jeg skal sette en plate der etterpå.J jonaserik skrev:Ser ut som at trallen er festet i en regel som er festet dikt mot panelet, katastrofe for del av panelet som er bak. Mye vann og boss samler seg der. Er reglen festet i panelet så kan du ikke få bort det som er igjen eller dytte ned en plate som beskytter mellom regel og panel. Så muligens kan en plate knekkes så den ligger bak nye panelet ned mot trallen med en liten utvik kloss trallen. Ingen ekte god konstruksjon det heller men etter min mening best. Plåtis knekker til platen så den passer.
Da ble det vanskeligere å få til det. Som sagt, kapp så langt ned som mulig og en knekket plate nederst som går opp minst 5 cm under den nye panelen og tar hånd om vannet fra veggen. Men regn kaldt med at den delen som er igjen kommer til å bli råtten, det samme med regelen som trallen ligger på. Hvor lang tid det tar kan ingen si, mer kommer til å bli slik.M Mjärn skrev:
Ja, men den er trykkimpregnert. Det får ta den tid det tar. Jeg kan ikke gjøre noe.J jonaserik skrev:Da blir det vanskeligere å få til det. Som det blir sagt, kutt så langt ned som mulig og en knekt plate nederst som går minst 5 cm opp under den nye panelen og tar hånd om fuktigheten fra veggen. Men regn kaldt med at den delen som er igjen kommer til å bli råtten, det samme med lektene som plattingen ligger på. Hvor lang tid det tar kan ingen si, men det kommer til å bli slik.
Men panelen som sitter der nå har ingen luftspalte. Så jeg tar bort så langt ned jeg kan med sirkelsagen. Så setter jeg lekter og lager en luftspalte. Deretter setter jeg ny panel på det. Så veggen flyttes utover liksom. Deretter setter jeg en plate nederst.
Det blir nok bra det og ingenting som kan gjøres bedre med nåværende konstruksjon. Lykke til.M Mjärn skrev:Ja men den er trykkimpregnert. Det får ta den tid det tar. Jeg kan ikke gjøre noe.
Men panelet som sitter der nå har ingen luftspalte. Så jeg tar bort så langt ned jeg kan med sirkelsagen. Så setter jeg bjelker og lager en luftspalte. Deretter setter jeg nytt panel på det. Så veggen flyttes utover liksom. Så setter jeg en plate helt nederst.
Sag av bordene en eller to bordbredder, legg inn en ny regel under bordene som holder opp dem. - bytt hele panelet, og så får du fylle gapet med en eller to langsgående bord langs med garasjen. tror ikke det blir så mye mer jobb, og så blir det ordentlig gjort.M Mjärn skrev:
Det kunne jeg også gjøre, ja. Bra tips.A abbe_ skrev: