Hei,

Ny på dette forumet! Jeg skal bygge et utekjøkken hvor jeg vil støpe en betongbenkeplate. I den ene enden av platen tenkte jeg å mure ildfast teglstein direkte på betongplaten og deretter opp mot respektive vegg for å få en ildsted i hjørnet. Veggene ved det tenkte ildstedet murer jeg i leca. Legger ved tegning.

Vil betongplaten sprekke som følge av varmen, eller klarer man seg om mørtelen er ildfast?

• Utkast til utekjøkken med betongbenk og ildfast teglstein, integrert peis i hjørnet, lagret ved, grill og skap.
Hvordan gikk det med prosjektet, bygde du i henhold til dette og har det fungert? Vurderer en tilsvarende løsning selv.

J jonwal01 skrev:
Hvordan gikk det med prosjektet, bygde du i henhold til dette og har det fungert? Vurderer en tilsvarende løsning selv.
Jeg valgte å bygge opp en hylle med en tynn plate, deretter vermiculite plater og på dem ildfast tegl. Deretter skal jeg støpe en betongbenkeplate som i stedet passer inn i den firkant som det ildfaste tegl utgjør. Dvs jeg unngikk å legge ildfast tegl på betong, da jeg ikke ville risikere sprekker.
Ble riktig bra!

• Liker
MrDizzy
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.