1.154 lest ·
6 svar
1k lest
6 svar
Kan man legge et tynt lag betong på et steingulv?
Hei!
Vi har et hus med steingulv som trenger en oppfriskning. Liker betong og skulle gjerne hatt det her. Har gulvvarme under steingulvet og vil unngå å rote med det, men lurer på om jeg kan legge betong direkte på gulvet? Siden det grenser til et annet tregulv, ville jeg trengt et så tynt lag betong som mulig for å unngå en høydeforskjell. Blitt anbefalt microsement, men synes ikke det gir helt det utseendet som betongen har. Noen som kan svare på spørsmålet mitt og kanskje har noen tips??
Vi har et hus med steingulv som trenger en oppfriskning. Liker betong og skulle gjerne hatt det her. Har gulvvarme under steingulvet og vil unngå å rote med det, men lurer på om jeg kan legge betong direkte på gulvet? Siden det grenser til et annet tregulv, ville jeg trengt et så tynt lag betong som mulig for å unngå en høydeforskjell. Blitt anbefalt microsement, men synes ikke det gir helt det utseendet som betongen har. Noen som kan svare på spørsmålet mitt og kanskje har noen tips??
Hei,K Kristin Persson skrev:Hei!
Vi har et hus med steingulv som trenger å friskes opp. Jeg liker betong og ville gjerne hatt det her. Har gulvvarme under steingulvet og vil unngå å rote med det, så jeg lurer på om jeg kan legge betong direkte på gulvet? Siden det grenser til et annet gulv i tre ville jeg trenge et så tynt lag betong som mulig for å unngå en høydeforskjell. Har blitt tipset om microcement men synes ikke man helt får til det utseendet som betongen har. Noen som kan svare på spørsmålet mitt og kanskje har noen tips??
Det er vanskelig å støpe mindre enn 40-50mm da du trenger å arme mot sprekkdannelse, så støping er sjelden et alternativ pga. høyden.
Men google på microcement om dette kunne passe for deg, enklere å utføre samt bygger ikke så mye i høyde…
Hvor dypt ligger gulvvarmen? Jeg tror dere kan hakke bort flisene uten å ødelegge gulvvarmenK Kristin Persson skrev:Hei!
Vi har et hus med steingulv som trenger å friskes opp. Liker betong og ville gjerne hatt det her. Har gulvvarme under steingulvet og vil unngå å tulle med det uten lurer på om jeg kan legge betong direkte på gulvet? Siden det kobles til et annet gulv i tre, ville jeg trengt et så tynt lag betong som mulig for å unngå en høydeforskjell. Jeg har blitt tipset om mikrosement, men synes ikke helt det får til det utseendet som betongen har. Noen som kan svare på spørsmålet mitt og kanskje har noen tips??
Vet faktisk ikke! Hvor dypt pleier gulvvarme å ligge?
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hur ska man fin putsa ett tunt lager på källarväggar
Hemma hos -
Legge et tynt lag reparasjonsbetong på trapp?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Legge på et nytt tynt lag med puss
Kan man legge et tynt lag betong direkte på et teglgolv
Lägga Ett tunt lager flytspackel på gammalt golv?
Golv