Har begynt å fjerne espalieret, men lurer på den første stolpen som var noe tykkere enn de andre stolpene. Kan vel ikke denne ta noen last fra overetasjen? Burde ikke trappeåpningen være forsterket og fungere uten at trappen står der. Veggen til høyre for trappen på bildet er bærende.

• Trapp med trespill i treverk; en tykk søyle ved foten. Plastdekket møbel bak, bærende vegg til høyre. Husholdningsverktøy synlig.
Hvordan høres det ut når du slår på den? Vibrerer den med en mørk eller lys tone? Ingen garanti for noe, men kanskje en pekepinn.

Snarere lav enn høy tone... Jeg har løsnet den i takkonstruksjonen, og man kan slå den bort med et par slag med åpen håndflate. Dessuten er den i nedre delen festet i trappen, ikke i gulvet, men det spiller kanskje ingen rolle?

Men er det ikke slik at man alltid veksler av en trappeåpning når man bygger? Jeg mener at trappen står jo ikke der før etter en stund...??:confused:

Akkurat som du sier, skal det være vekslende uten trapp, men det er jo litt forskjellig for ulike trapper. Men hvis veggen til høyre er bærende, kan jeg ikke tenke meg annet enn at du kan fjerne den. Du har jo ingen søyle lenger inne i huset innenfor trappen hva jeg kan se på bildet, og der holder det jo.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.