9.659 lest ·
9 svar
10k lest
9 svar
Innervegg: tykkelse på lekter ved både gips+osb?
Hei.
Skal fjerne en garderoberekke som har fungert som innervegg. Skal bygge opp en enkel innervegg i stedet, 3 m lang med den ene siden mot yttervegg og den andre avsluttes i rommet.
Jeg vil ha OSB i veggen på begge sider (TV og bilder). Bør således bli:
Gips + OSB + stendere + OSB + gips.
Skal man bruke 70-stendere da? Bør gi en total tykkelse på 125 mm. kanskje litt vel kraftig, men tør man å bruke stendere på 45 mm til veggen?
Planen er å bruke stålskinner i gulv og tak og tre i de stående.
Skal fjerne en garderoberekke som har fungert som innervegg. Skal bygge opp en enkel innervegg i stedet, 3 m lang med den ene siden mot yttervegg og den andre avsluttes i rommet.
Jeg vil ha OSB i veggen på begge sider (TV og bilder). Bør således bli:
Gips + OSB + stendere + OSB + gips.
Skal man bruke 70-stendere da? Bør gi en total tykkelse på 125 mm. kanskje litt vel kraftig, men tør man å bruke stendere på 45 mm til veggen?
Planen er å bruke stålskinner i gulv og tak og tre i de stående.
Vi bruker også 45 mm stendere til mindre vegger med OSB+ gips.
Våre gamle dører, som vi ønsker å beholde, passer akkurat i vegger som er så tykke som de blir da.
Eneste ulempen kan være at det blir trangt hvis du vil ha to stikkontakter rett overfor hverandre på motsatte sider. Da får boksene ikke helt plass.
Våre gamle dører, som vi ønsker å beholde, passer akkurat i vegger som er så tykke som de blir da.
Eneste ulempen kan være at det blir trangt hvis du vil ha to stikkontakter rett overfor hverandre på motsatte sider. Da får boksene ikke helt plass.
Verktøyentusiast
· E
· 15 063 innlegg
Vi gjorde mye LB-hus da jeg jobbet i elmicklarsvingen, innerveggene var 45*45 med enkelt gips, papprigt var ordet sa Bull...men med ytterligere noe bak gipsen føles det som om det kunne holde sammen. Selv ville jeg tatt 70 pluss isolasjon i veggen, liker ikke den der hule resonanslyden.
Verktøyentusiast
· E
· 15 063 innlegg
Vi boret, var det et par rør som skulle på tvers ble det ikke mye igjen av lekten.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Tjocklek gipsskivor innervägg?
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Slank innervegg - lyd, stabilitet og tykkelse?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Bygge innervegg med 45x45 lekter
Innervegg - lekter 70mm eller 95mm
Innervegg: 70 eller 95-regler?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi