Hei alle sammen,
Hva hadde jeg gjort uten alle deres kloke råd?
Vi har som del i en totalrenovering gravd ut vår kjeller ca. 120 cm. Det har blitt støpt nye kjeilleryttervegger og nytt betonggulv med gulvvarme. Det har blitt drenert og isolert utvendig rundt nesten hele kjelleren bortsett fra to steder der det finnes tilbygg på første etasje.
Så langt har alt gått etter plan.
Kjeillerytterveggene er altså delvis nye, delvis original fra 1887. Ingen store fuktproblemer hittil, men hvem vet hva som virkelig gjemmer seg i veggene.
Mitt byggefirma og min rådgiver er nå for første gang uenige om hvordan de skal gå videre med veggene inne i kjelleren.
Min rådgiver vil at veggene mot en yttervegg skal pusses og deretter males med passende farge.
Byggefirmaet derimot foreslår å bygge de innvendige veggene med dette materialet fra Knauf:
http://www.knauf.dk/prof/produkter/gds-varmvaeg.html
Hva sier dere kjære eksperter?

Noen?!

De vil kle de ytre kjellerveggers innside med disse altså?
Ikke bra i det hele tatt å isolere på innsiden så her er jeg enig med din rådgiver.

Eller mener du veggene mellom rommene i kjelleren?

P Per_Eriksson skrev:
De vil kle ytre kjellerveggers innside med disse altså?
Ikke bra i det hele tatt å isolere på innsiden slik her er jeg enig med din rådgiver.

Eller mener du veggene mellom rommene i kjelleren?
Hei og takk!
Akkurat, han vil kle ytre kjellerveggers innside med disse.
Ok - ville du isåfall anbefale puss?
Takk!

JanneJanne123
Puss og en farge som ikke er tett er den sikreste løsningen hvis du vil unngå fuktproblemer.

JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Puss og en farge som ikke er tett er den sikreste løsningen hvis du vil unngå fuktproblemer.
Hei igjen :)
Takk. Det er akkurat det min sakkyndige vil. Sånn får det dermed bli!
Takk!!

• Liker
E12345 og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.