Overskriften forklarer hovedspørsmålet godt, men for å tydeliggjøre har vi en oppvarmet og isolert skipscontainer som lager.
Jeg vil bygge en “innvegg” for ikke å slippe ut all varmen hver gang vi løper inn og ut, altså to ekstra porter innenfor de eksisterende og i den ene hadde jeg tenkt å ha en liten dør ...
Jeg hadde tenkt å bygge av vanlige lekter med kryssfiner på begge sider og 50mm isolasjon mellom, men hvordan tror dere det vil fungere med stålprofiler istedenfor?
Kryssfiner i seg selv stiver opp konstruksjonen, men hvordan er det med stabiliteten og at det vrir seg?
For kryssfiner kan vel vri seg også?
Jeg har tenkt meg en form for hasp eller skyveregulering i gulv og tak som holder dem på plass, samt hengsler i sidene selvsagt ...
Hva tror den samlede ekspertisen?
En rask (litt kladdete) skisse som illustrasjon for hvordan jeg mener..
Heng opp et draperi i stedet. Tror dere vil bli gale av en sluse og begge dørene vil stå åpne hele tiden uansett.
Jo tanken har slått oss med..
Men jeg trenger å kunne være der inne og jobbe noen timer i strekk ganske ofte, da vil dessverre ikke et draperi være fullt tilstrekkelig under de kalde månedene...
Sitter mest og funderer på den beste løsningen for å få det til, heller likevel mot vanlige 45x45 lekter nå..
Er bare litt bekymret for om de risikerer å slå seg og om jeg i så fall trenger å kjøre med vendelimning og stabling av lektene først? Var noen år siden jeg gjorde det sist...
Høres ut som du kompliserer det litt, tror det blir bra med 45 reglar så lenge du får det tett mot ytterveggene. Selv ville jeg laget en ramme av grovere treverk rundt ytterkant for å ikke være avhengig av å skru i stålet når du senere bygger veggen.
Høres ut som du komplicerer det litt, tror det blir bra med 45 lekter så lenge du får det tett mot ytterveggene. Selv ville jeg lage en ramme av grovere virke rundt ytterkanten for å ikke være avhengig av å skru i stålet når du senere bygger veggen
Jo jeg bekymrer meg vel muligens unødvendig.
Blir kanskje et veldig raskt og enkelt arbeid nå plutselig..
Har slik isolasjon også, så noen ramme trenger jeg jo heller ikke lage..