S
SueCia
Elektronikkentusiast
· Dalarna
· 5 297 innlegg
SueCia
Elektronikkentusiast
- Dalarna
- 5.297 innlegg
Riv ned undertaket og glespanel, plast, spikre glespanel. Spikre deretter undertaket med spiker som går gjennom lektet men ikke gjennom plasten.S sepani skrev:[bilde] [bilde] Har renovert loftet, byttet isolasjon, lagt ny dampsperre og den gamle var jo helt perforert. Blant annet fordi man satte takplater i rommene og spikret dem rett opp gjennom dampsperren. Er dette vanlig? Burde man ikke tenke på å ikke ødelegge sperren? Jeg kan forsåvidt tenke meg at forrige eier mest tenkte på at det skulle være billig…helt sønderstikket i knærne etter byttet av den gamle dampsperren. Skal det bli bra trenger jeg å rive ut alle innertakene. Men hvordan gjør man så? Lim?
Eller så lar du det bare være
Dampsperre trenger ikke være 100% tett under trykk og ja det er veldig vanlig at den er spikret gjennom, skrudd gjennom og generelt montert dårlig sammenlignet med hva som den normale byggahusmedlemmen tror er standard.
Sist redigert:
S
SueCia
Elektronikkentusiast
· Dalarna
· 5 297 innlegg
SueCia
Elektronikkentusiast
- Dalarna
- 5.297 innlegg
Skulle jeg legge ut bilde av dampsperren min (70-tallshus) ville nok noen få vanskelig for å sove 
"Her skal vi gjennom med et 100-rør, best at vi gjør et 500 mm langt snitt for sikkerhets skyld!"
"Her skal vi gjennom med et 100-rør, best at vi gjør et 500 mm langt snitt for sikkerhets skyld!"
Verktøyentusiast
· E
· 15 063 innlegg
...i samme slengen som isoleringen begynte å bli tykkere...
Overlappingen er mer nøyaktig i dag men teip brukes fortsatt ganske sporadisk på vanlige byggeplasser, overlapp som på en eller annen måte klemmes er det beste.T tergo skrev:
Klikk her for å svare