966 lest ·
8 svar
966 lest
8 svar
Hvorfor finner jeg ikke terrassebord i riktig dimensjon
Jeg har en terrasse som er lagt med terrassebord i dimensjonen 28 x 95. Nå trenger en bit å byttes, men når jeg leter finner jeg ikke den dimensjonen noe sted. I bredden 95 finnes bare tykkelsen 22, vil man ha 28 er det minst en bredde på 120 som gjelder. Jeg bor i Skåne og det finnes mange store byggevarehus i nærheten, men ingen av dem har den dimensjonen jeg leter etter. Skal jeg måtte legge om hele gulvet?
Både Bauhaus og Beijer har den dimensjonen, ellers er det jo bare å sage til en 120 planke til 95.
Alle velassorterte byggevarer kan skaffe 28x95 til deg, det er ikke noe problem vi hadde dette sist høst, men det er få som har det i sitt lagersortiment da de fleste kundene ønsker bred terrassebord..F Figge Bergquist skrev:
K-bygg bestilte vi det gjennom avropstiden var 2 arbeidsdager..
Det er akkurat det jeg mener, at få har det i sitt lagersortiment. For ikke så lenge siden var det standard hos alle velassorterte byggmarkeder, men i dag finnes det ikke noe sted som lagervare. Det er sikkert som du sier, at etterspørselen på den dimensjonen har minket, og da har jeg fått svar på mitt spørsmål; "Hvorfor finner jeg ikke terrassebord i riktig dimensjon". Takk for det!Bicmac skrev:
De store byggevarehusene har en stående sag ved en vegg for å kapp til bygningsplater, den kan også kløyve en 120 trall så den blir 95x28.F Figge Bergquist skrev:
Det man må gjøre selv er den avrundede kanten.
Når jeg bygde min terrasse var maskin høvel et av de beste verktøyene jeg brukte, alle kap overflatene ble faset.
Ja, det får nok bli sånn. Takk for svar.L Leif i Skåne skrev:De store byggevarehusene har en stående sag ved en vegg for å kappskjære bygningsplater, den kan også kløyve en 120 terrassebord så den blir 95x28.
Det man må gjøre selv er den avrundede kanten.
Da jeg bygde min terrasse var maskinhøvel et av de beste verktøyene jeg brukte, alle kappflater ble faset.
De stående sagene er ikke ment for å kløyve bord og mange steder er det helt forbudt at ansatte gjør det.
Så enten gjør du det selv eller så sjekker du om de kan ta det med hjem. For noen få bord så regn med å måtte sjekke rundt da ikke alle tar med enkeltstående bord hjem.
28x95 er både bra til terrassebord og hagemøbler etc.
Så enten gjør du det selv eller så sjekker du om de kan ta det med hjem. For noen få bord så regn med å måtte sjekke rundt da ikke alle tar med enkeltstående bord hjem.
28x95 er både bra til terrassebord og hagemøbler etc.
For min del handler det om å bytte ut en råtten planke på drøyt to meter, så det er bare å sage. Er enig i at 28x95 er en anvendelig dimensjon, og lurer fortsatt på hvorfor den er så sjelden som lagervare.Z z_bumbi skrev:De stående sagene er ikke ment for å kløyve bord og mange steder er det helt forbudt for ansatte å gjøre det.
Så enten gjør man det selv eller så sjekker man om de kan ta hjem. For noen få bord så regn med å måtte sjekke rundt da alle ikke tar hjem enkle bord.
28x95 er både bra til terrassebord og hagemøbler etc
Klikk her for å svare