Skulle bestille endepløyd rupanel (21-22mm) og ifølge selgeren er nok ikke anbefalingen å skjøte endepløyd rupanel mellom takåsene når man skal ha papptak!!
Har søkt men finner ikke noe om dette.
Stemmer det? Noen som har erfaring med å skjøte endepløyd rupanel mellom takstolene?
Hva er det for tak og bygning?
Men har du bare skjøtene forskjøvet mellom takstolene slik at de ikke havner ved siden av hverandre ser jeg ingen praktiske problemer. Skjøten blir jo låst av de tilgrensende bordene, som da ikke skal ha noen skjøt mellom takstolene på samme sted, mine tanker ut fra et praktisk perspektiv og hvordan jeg ville gjort det.
Om det finnes noen regel/anbefaling for de som utfører arbeidet som profesjon har jeg ikke oversikt over.
Hva slags tak og bygning er det?
Men hvis du bare har skjøtene forskjøvet mellom takstolene slik at de ikke havner ved siden av hverandre, ser jeg ingen praktiske problemer. Skjøten blir jo låst av de tilstøtende bordene, som da ikke skal ha noen skjøt mellom takstolene på samme sted, mine tanker ut fra et praktisk perspektiv og hvordan jeg ville gjort det.
Om det så finnes noen regel/anbefaling for de som utfører arbeid som profesjon, har jeg ikke kontroll på.
Pulttak, brutet. helning 12 grader. Et fritidshus på 80m2.
Nei, så var jo tanken å forskyve skjøtene mellom takåsene og bare kjøre på.
I følge Rickard og "TÄTSKIKTSGARANTIER™", så bør det funke.
Det fungerer bra med endeskjøter bare du ikke skjøter hver rad etter hverandre i samme seksjon, men snarere hver tredje eller fjerde planke i samme seksjon, så blir det sterkt.
Det fungerer bra med endefrest bare du ikke skjøter hver rad etter hverandre i samme rom, ikke hver tredje eller fjerde planke i samme rom, så blir det sterkt..
Okei, får nok bli endefrest likevel og sikte på at skjøtene havner maks på hver fjerde.
Okei, får nok bli endespontet likevel og sikte på at skjøtene havner maks på hver fjerde.
Takk alle for gode svar🙏👍
Ja med endespontet får du minst svinn og med det kan det lønne seg mot å ha forskjøvne skjøter på takstolene rent økonomisk men det mest holdbare er skjøt på takstol..
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.