Hei,
Jeg holder på å renovere soverommet og merket at skruene til gipsplaten ikke festet seg i veggen bak. Jeg tok bort vinyltapeten som ligger på veggen og så at halve veggen (venstre side av fingeren min) er betong og resten (høyre av fingeren min) er gammel gipsplate og trepanel. Hvordan gjør jeg for at gipsplaten skal feste seg i betongveggen?

• En finger peker på en vegg delt mellom betong på venstre side og gipsplate med trepanel på høyre side, synlig under fjernet tapet.
  • Veggen i sovrommet med et avskallet område som viser forskjell mellom betong og gammel gips, synlig ved et lite hull.
L LeoR808 skrev:
Hei,
Jeg holder på og renovere soverommet og merket at skruene til gipsplaten ikke festet i veggen bak. Jeg fjernet vevtapeten som ligger på veggen og så at halve veggen (venstre side om fingeren min) er betong og resten (høyre om fingeren min) er gammel gipsplate og trepanel. Hvordan gjør jeg for at gipsplaten skal feste/sitte fast i betongveggen?
Lime

P Pappa1986 skrev:
Lime
Med PL400? Holder det en hel 12mm gipsskive i det lange løp?

L LeoR808 skrev:
Med PL400? Holder det en hel 12mm gipssplate i det lange løp?
ja det skulle jeg tenke meg, alt får du sette 45*45 og sette opp en vegg

• Liker
LeoR808
  • Laddar…
Monteringslim fungerer fint, ellers fungerer flislim fint også.

• Liker
LeoR808
  • Laddar…
P Patzie skrev:
Monteringslim duger fint, ellers fungerer flislim fint med.
Okei, noe spesifikt lim som du anbefaler? Så er det bare å bre det ut på hele gipsplaten og trykke den opp? :)

AXS
  • Liker
LeoR808
  • Laddar…
PUR foam lim

• Liker
LeoR808
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.