2.138 lest ·
7 svar
2k lest
7 svar
Hvordan setter jeg opp gipsplate på betongvegg?
Hei,
Jeg holder på å renovere soverommet og merket at skruene til gipsplaten ikke festet seg i veggen bak. Jeg tok bort vinyltapeten som ligger på veggen og så at halve veggen (venstre side av fingeren min) er betong og resten (høyre av fingeren min) er gammel gipsplate og trepanel. Hvordan gjør jeg for at gipsplaten skal feste seg i betongveggen?
Jeg holder på å renovere soverommet og merket at skruene til gipsplaten ikke festet seg i veggen bak. Jeg tok bort vinyltapeten som ligger på veggen og så at halve veggen (venstre side av fingeren min) er betong og resten (høyre av fingeren min) er gammel gipsplate og trepanel. Hvordan gjør jeg for at gipsplaten skal feste seg i betongveggen?
LimeL LeoR808 skrev:Hei,
Jeg holder på og renovere soverommet og merket at skruene til gipsplaten ikke festet i veggen bak. Jeg fjernet vevtapeten som ligger på veggen og så at halve veggen (venstre side om fingeren min) er betong og resten (høyre om fingeren min) er gammel gipsplate og trepanel. Hvordan gjør jeg for at gipsplaten skal feste/sitte fast i betongveggen?
Her har du en guide: https://gds.se/material/gipsskivor/limma-upp-gipsskivorna
Eller så kjører du monteringslim og legger en streng med noen dm mellomrom.
Eller så kjører du monteringslim og legger en streng med noen dm mellomrom.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hvordan setter jeg opp en rekkverk som tidligere har sittet der.
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Ta bort plastmatta innan vi sätter upp vägg?
Fritidshus -
Hur sätter vi upp varmvattenberedaren i lättbetong?
Tvättstuga -
Priserna på småhus fortsätter uppåt under tredje kvartalet
Artikelkommentarer -
Hur sätter jag upp en handukstork på kakel, vilka plugg?
Badrum