D
T Thomas_Blekinge skrev:
Nei.
Enig med Thomas: forkroppning er enklest, raskest, mest økonomisk og penest.

• Liker
Joak og 1 annen
  • Laddar…
Jeg ville påstå at det ikke går å få til det hjørnet ved å sage listene. Det trengs enten en mellomdel, eller tilpasning av listens form.

T
D datja skrev:
Enig med Thomas: forkrøpning er enklest, raskest, mest økonomisk og penest.
OK, jeg er ikke håndverker til daglig, det sluttet jeg med for snart 30 år siden, så jeg kan ha gått glipp av noe.

Kan du, eller @Thomas_Blekinge, vise hvordan dere løser forkrøpning når listen skal endre retning i to dimensjoner?
Når jeg ser på problemet så blir snittet for den listen som følger det skrå taket lengre enn høyden på listen som sitter horisontalt.

• Liker
  • Haha
Anonymiserad 405730 og 1 annen
  • Laddar…
A
Går ikke å gera sammen innerhjørner når det blir ulike høyder på listene (skråtak) uten man må støte dem mot hverandre gjennom forkrøpning..

Sist redigert av en moderator:
  • Haha
Testarn
  • Laddar…
L Lugas skrev:
Har lekt med tanken, men då har vi kvar en nivåforskjell mellom listene/veggene. Det ser ikke klokt ut.
Kjør listeløst, fuge/sparkle og male er jo en måte å unngå problemet på
T Testarn skrev:
Når jeg ser på problemet så blir kuttet for den listen som følger det skrå taket lengre enn høyden på listen som sitter horisontalt.
Visst er det så, hjørnekloss er den enkleste måten å løse det problemet på.

T
Rejäl skrev:
Går ikke an å gera ihop innerhjørner når det blir ulik høyde på listene (skråtak) uten man må støte dem mot hverandre gjennom forkvakling..
Jeg tror du stavet feil når du skulle skrive "jeg kan ikke". 🤔

• Wow
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Visst är det så, hjørnekloss er det enkleste måten å løse det problemet.
men også det styggeste og avslører at man ikke har løst problemet

• Liker
fribygg
  • Laddar…
A
T Testarn skrev:
Jeg tror du stavet feil når du skulle skrive "jeg kan ikke". 🤔
Det går ikke an å gera lister i skrått innertak i innerhjørner, det trodde jeg alle visste..
Går gjør det, men listene vil ikke møtes på samme høyde, og derfor ser det dårlig ut..
Merker at DU ingen virkelighetsforankring har i dine skrifter, så svev rolig i skyene kamerat 😉
Tro kan du gjøre i kirken eller moskeen dersom du er interessert..

• Liker
fribygg
  • Laddar…
Denne gangen må jeg gi Rejäl rett. Det går ikke an å få til en slik skjøt med ett snitt. Man må gjøre to snitt eller skjære til enden så den passer fornuftig.

• Elsker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
T
Kan og kan, går og går...

Ettersom jeg ikke har noen virkelighetsforankring så gikk det... kamrat.
Hjørneskjøt av to hvite trelister på en vegg, med små ujevnheter og en synlig stift.

Det er forskjell på list og list, når den er formet som TS list så går det.

• Liker
  • Haha
Lugas og 1 annen
  • Laddar…
A
T Testarn skrev:

Ettersom jeg ikke har noen virkelighetsforankring så gikk det... kamrat.
[bilde]

Du er dummere enn hva jeg så og trodde fra starten av😉

• Haha
Testarn
  • Laddar…
T
Rejäl skrev:
Du er dummere enn hva jeg så og trodde fra begynnelsen😉
Når argumentene svikter, så tyr man til invektiv... ganske vanlig når noen ikke vil eller kan innrømme at de tok feil.

Vi kan la dette ligge - med mindre du vil ha siste ordet og skrive noe nedsettende om min person igjen. Jeg tror at TS har fått svar på spørsmålet sitt og kan løse problemet sitt.

• Liker
  • Haha
Lugas og 1 annen
  • Laddar…
A
T Testarn skrev:
Når argumentene tryter, tyr man til invektiv... ganske vanlig når noen ikke vil eller kan innrømme at de tok feil.

Vi kan la dette ligge - med mindre du vil ha siste ordet og skrive noe nedsettende om meg igjen. Jeg tror at TS har fått svar på sitt spørsmål og kan løse sitt problem.
Nei, du kan ikke gera og få sammen høyden på listen når du har skrånende innertak som møtes i et innerhjørne, det vet alle som har prøvd, men du gir deg ikke uten du er flink til å argumentere og tror deg således ha/få rett..

• Haha
Testarn
  • Laddar…
T Testarn skrev:

Ettersom jeg ikke har noen virkelighetsforankring så gikk det... kamerat.
[bilde]

Jeg skal teste din ikke virkelighetsforankrede metode i helgen. Kommer tilbake med resultat 😅

• Liker
Testarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.