4.452 lest ·
34 svar
4k lest
34 svar
Hvordan sage lister.
Jeg ville påstå at det ikke går å få til det hjørnet ved å sage listene. Det trengs enten en mellomdel, eller tilpasning av listens form.
OK, jeg er ikke håndverker til daglig, det sluttet jeg med for snart 30 år siden, så jeg kan ha gått glipp av noe.D datja skrev:
Kan du, eller @Thomas_Blekinge, vise hvordan dere løser forkrøpning når listen skal endre retning i to dimensjoner?
Når jeg ser på problemet så blir snittet for den listen som følger det skrå taket lengre enn høyden på listen som sitter horisontalt.
Kjør listeløst, fuge/sparkle og male er jo en måte å unngå problemet påL Lugas skrev:
Visst er det så, hjørnekloss er den enkleste måten å løse det problemet på.T Testarn skrev:
Det går ikke an å gera lister i skrått innertak i innerhjørner, det trodde jeg alle visste..T Testarn skrev:
Går gjør det, men listene vil ikke møtes på samme høyde, og derfor ser det dårlig ut..
Merker at DU ingen virkelighetsforankring har i dine skrifter, så svev rolig i skyene kamerat 😉
Tro kan du gjøre i kirken eller moskeen dersom du er interessert..
Denne gangen må jeg gi Rejäl rett. Det går ikke an å få til en slik skjøt med ett snitt. Man må gjøre to snitt eller skjære til enden så den passer fornuftig.
Når argumentene svikter, så tyr man til invektiv... ganske vanlig når noen ikke vil eller kan innrømme at de tok feil.Rejäl skrev:
Vi kan la dette ligge - med mindre du vil ha siste ordet og skrive noe nedsettende om min person igjen. Jeg tror at TS har fått svar på spørsmålet sitt og kan løse problemet sitt.
Nei, du kan ikke gera og få sammen høyden på listen når du har skrånende innertak som møtes i et innerhjørne, det vet alle som har prøvd, men du gir deg ikke uten du er flink til å argumentere og tror deg således ha/få rett..T Testarn skrev: