2.280 lest ·
4 svar
2k lest
4 svar
Hvordan lager man penest løsning i veggåpning
Hei, har det sittet en dørkarm her tidligere som jeg har revet ut, for å slippe å sette planker så gipser man og så sparkler man eller hvordan gjør man det? Går det også an å gjøre det pent på veggen mot stue/gang eller må man ha dørfôr der rundt? Kanskje enklest å ha fôr rundt men gipse i åpningen?
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 221 innlegg
Skal du "trolle bort" åpningen så er det vel best å lekte, sette opp gipsplater (i flukt med nåværende vegger), isolere gjerne mellom så du ikke får problem med lyd, og så sparkle inn remser i sprekken så det ikke sprekker opp: Deretter kan du slipe og sparkle så mye det trengs for å sørge for at det ikke synes, og male (trolig hele veggen så det ikke blir fargeforskjeller)
Bryr du deg ikke om at det synes at det har vært en dør tidligere så kan du jo lekte opp, sette gips og bare male der og deretter sette lister rundt.
Bryr du deg ikke om at det synes at det har vært en dør tidligere så kan du jo lekte opp, sette gips og bare male der og deretter sette lister rundt.
Takk for svar, jeg tolker ditt svar som at jeg skal sette igjen veggen det skal jeg ikke uten gjøre en pen åpning.. kan sende bilde
Du kan gipse inn det om det ikke blir for jævlige gliper, da trenger du å gipse om også veggene.
Sett opp gips, fyll større sprekker med gipsbruk, slip jevnt, sett opp aquabead-hjørneforsterkninger, sparkel, slip, sparkel, slip, sparkel, slip, grunne nye gipsen + sparkel, male nye gipsen + sparkel, male hele veggene + nye gipsen. Ta en langboks og nyt ditt fine arbeid.
Sett opp gips, fyll større sprekker med gipsbruk, slip jevnt, sett opp aquabead-hjørneforsterkninger, sparkel, slip, sparkel, slip, sparkel, slip, grunne nye gipsen + sparkel, male nye gipsen + sparkel, male hele veggene + nye gipsen. Ta en langboks og nyt ditt fine arbeid.
Klikk her for å svare