Jeg holder på å ta opp hull i en vanlig innervegg for å montere en skyvedør der. Så klart brukte håndverkerne stendere i metall, mot min anbefaling, og nå vet jeg ikke hvordan jeg skal få dette fra hverandre. Hvordan kapper/skjærer jeg lettest av den stående metallstenderen samt den liggende på gulvet?

platesaks? Skjærebrenner? Hadde gjerne sluppet å gå løs med slegga...

En metallram i en innervägg, med verktøy ved siden av. Rammen skal fjernes for å montere en skyvedør, men byr på utfordringer. Metallregler i en veggåpning for montering av skyvedør, sett fra innsiden av rommet mot gulvet.

Bryt av skruen eller forsøk å finne dem på den andre siden og skru ut

A
Løsne gipsen. Rykk den løs stående med håndkraft. Skru løs skruene som holder den liggende delen. Klart.

?

Ellers er min personlige favoritt ved riving en tigersag med et hyggelig langt blad.

Ja, det gikk til slutt. Men krevde mange slitsomme momenter, først og fremst å prøve å klippe av dem med plåtsax. Et forferdelig materiale er det.

Tigersag er bedre hvis man har en og er ok med å dekke resten av leiligheten i gipsstøv, nå holdt det seg rent i alle fall.

takk!

A
S shiftlock skrev:
Ja, det gikk til slutt. Men krevde mange slitsomme steg, hovedsakelig å prøve å klippe dem av med plåtsax. Et fryktelig materiale er det.

Tigersag er bedre om man har en og er ok med å dekke resten av leiligheten i gipsstøv, nå holdt det seg rent i alle fall.

takk!
Herlig, flott jobbet!

Tigersag mellom plate og stender, kapp skruven. Ikke gipsen! :) Funker fint når dør- og vinduskarmer, tregulv og lignende skal rives.

• Liker
shiftlock
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.