Jeg trenger noen gode råd.
Vi har en trapp som leder opp til andre etasje og står rett når man kommer inn i gangen til venstre. Trappen står fritt mellom gang og stue. Den mest venstre delen av trappen går rett mot vinduet i plan, men nærmest vinduene er trinnene så langt nede at de ligger under vinduet. Trappen har hvite sider og eiketrinn. Huset i seg selv er fra midten av 1800-tallet. Nå lurer jeg på om noen har noen forslag til hvordan vi på en luftig måte kan sette opp beskyttelse/rekkverk mot stua, slik at ikke barna og hundene faller ned. Det kan ikke være en ekte vegg siden vinduet kommer i veien, og vi setter også pris på lyset i gangen og stuen. Helst skal det ikke være for moderne, men jeg har tenkt litt på glass. Men andre alternativer er også mulige. Forslag?
Og hvis man skulle sette opp glassvegg - hvor kjøper man slike - er det glass eller plast som skal brukes? Andre ideer

/Mullbær:x

jeg satte glass "vegger" i trappen opp for å gjøre den mer lukket oppover, satte også glass oppe rundt trappehullet. blir jo litt moderne, men gå til nærmeste glassmester, de har kataloger fra forhandlere med mååååånga alternativer.

Takk for det, da skal jeg gå og snakke med en glassmester. Forresten, hvordan fester man slike store glassplater?

man fester dem med spesielle klemfester for glass, det er også noe glassmesteren bestiller for deg. finnes i 1000 forskjellige utførelser. det er en bit som skrus fast i veggen, så holder man glasset på plass og strammer det fast med den andre biten til festet. blir en superstark og sugende effekt...

Takk for det! Det begynner å bli på tide å gå til glassmesteren nå. Jeg tror det kommer til å se fint ut!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.