Hei, vi har i dag asfalt i vår garasje og vi skal gjøre om en del lengst inne i garasjen der vi skal rive ut asfalten og deretter tenkte vi støpe en plate samt sette opp en vegg.

Jeg har forsøkt å google og lete etter videoer men finner ikke noe bra resultat.

Min tanke var å rive ut asfalten ved hjelp av en asfaltkutter og har lett etter noen å leie, men finner ingen bedrift nord for Oslo som leier ut til privatpersoner. Noen som har peiling på et?

Deretter grave ut litt og legge pukk for å deretter støpe en plate. Bør man sette inn en slags kantbjelke / L-element i overgangen mellom asfaltkanten og der jeg skal støpe en plate. Garasjeveggene står i dag på plater rundt omkring, noe som ifølge naboer suger mye fukt når det er vått. Bør man også der legge noe mellom disse og sementen, eller skal man bare fylle i og støpe helt ut til dem?

Tanken er deretter å sette opp stendere og bygge et rom en liten bit over den nye platen.

Har dere noen tips og ideer om hva man bør tenke på og ikke gå glipp av?

Tror YRC rental leier ut til privatpersoner.

Dog vanskelig med din konstruksjon da du må grave ut mer enn hva platen skal være for å kunne sette formen, og du kan ikke grave nøyaktig til asfalt kanten for da vil den ikke ha noe støtte under.

R Robert-san01 skrev:
Tror YRC rental leier ut til privatpersoner.

Dog vanskelig med din konstruksjon da du trenger å grave ut mer enn hva platen skal være for å kunne sette formen og du kan ikke grave nøyaktig til asfaltkanten for da vil den ikke ha noe støtte under.
Takk @Robert-san01 de hadde jeg helt oversett men der ser det ut som de har akkurat det jeg trenger!

Er ikke helt med på hva du mener med at jeg trenger å grave ut platen mer enn hva jeg kan for å sette formen.

Mener du at hvis jeg river bort asfalt og deretter graver ut akkurat ved kanten så undergraver jeg bakken.
Men får den ikke støtte om man f.eks. setter inn et kantelement eller tenker jeg helt feil?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.