Jeg har hatt et rekkverk i smijern som har sittet i en gammel kalksteinstrapp. Rekkverket ble kappet av omtrent jevnt med steinen, og nye hull ble boret slik at det nye rekkverket kunne settes på plass. Reparasjonen er imidlertid stygt gjort, og det stikker opp en skarp kant der det gamle rekkverket satt. Hvordan får jeg fjernet det? Kan jeg bore eller slipe på noen måte uten å skade trappen? Og kan jeg deretter fylle igjen litt og sparkle eller lignende for at det skal se noenlunde bra ut?

• Rustent hull i gammel kalksteintrappetrinn, hvor et smijernsrekkverk har vært festet; synlig ujevn kant rundt hullet.
  • Vass metallkant som stikker opp fra en gammelt kalkstenstrapp, synlig skadeområde rundt.
Hva man bruker for å reparere trappen etterpå vet jeg ikke, men for å få det pent er det nok best å ta bort litt ordentlig med vinkelslipen slik at det blir en grop og deretter fylle ut med noe. Hva som sagt er uklart for min del.

tveksamt tveksamt skrev:
Hva man bruker for å reparere trappen etterpå vet jeg ikke, men for å få det pent er det nok å fjerne litt skikkelig med vinkelsliperen slik at det blir en grop og deretter fylle ut med noe. Hva er som sagt uklart for min del.
Er det ikke en risiko for at trappen sprekker eller blir ødelagt mer enn lokalt så å si.

N nernu skrev:
Finnes det ikke risiko for at trappen sprekker eller går i stykker mer enn lokalt så å si.
N nernu skrev:
Jeg ville nok om mulig borre 3-5 små små hull i armeringen med stålbor, så deretter banke inn de som finnes igjen slik at de blir en liten grop på 0,5 - 1 cm som man så sparkler med en passende produkt over?

Interessant! Det burde jo innebære mindre påvirkning.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.