har en malt betongtrapp der noen av trinnene har bakfall slik at det står vann igjen når det regner

D09
Man kunne gjøre dette på litt ulike måter

Sparkle på mer materiale

Slipe så det blir riktig fall

Bore et dreneringshull eller frese ut et dreneringsspor

D09 D09 skrev:
Man kunne gjøre det på litt forskjellige måter

Sparkle på mer materiale

Slipe så det blir riktig fall

Bore et dreneringshull eller frese ut et dreneringsspor
Hva slags sparkel bruker man på betongtrapp?

Slipe bort malingen, legge på primer og skape fallet med sementmørtel A. En cm fra innerkant til ytterkant på trinnet pleier å være passe.

Takk for hjelpen ha en god helg

Det som @Eld foreslår innebærer at du trenger å bygge på hvert trappetrinn minst 5 mm i forkant, siden kornstørrelsen i sementmørtel hindrer at gå ned til 0.

Alternativet er betongsparkel Ardex A46 som jeg selv hadde foretrukket.

mexitegel mexitegel skrev:
Det som @Eld foreslår innebærer at du behøver bygge på hvert trinn minst 5 mm i forkant ettersom kornstørrelsen i sementmørtel hindrer å gå ned til 0.

Alternativet er betongsparkel Ardex A46 som jeg selv hadde foretrukket.
Det avhenger jo av kornstørrelsen i mørtelen. Min erfaring er at man med bra mørtel kan komme ned til en mm. Det har jeg gjort selv, og det ser fortsatt bra ut etter 19 år. I annet tilfelle kan man jo faktisk slipe ned forkanten litt for å gjøre plass til de fem millimeterne.

Akkurat, med kornstørrelsen i "vanlige" betongprodukter kommer man ikke ned til 0 noe som kan være nødvendig om det skal være god finish.

mexitegel mexitegel skrev:
Precis, med kornstørrelsen i "vanlige" betongprodukter kommer man ikke ned til 0, noe som kan være nødvendig hvis det skal være bra finish.
En trapp skal være litt skrovlete ellers blir den glatt.

Det er jo en helt annen sak.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.