Hei! Jeg trenger å sette opp en barnegrind i denne trappen og innser at jeg sannsynligvis må bygge til noe i den "åpne" delen for å kunne feste den. Noe som løper parallelt med den høyre bjelken slik at man kan ha grinden så langt ned som mulig rett og slett.
Hvordan ville dere gjort for å få til en løsning som er stabil nok og ser rimelig estetisk tiltalende ut. Hvordan festes den best, hvilket trevirke osv. Takknemlig for så detaljerte svar som mulig.
😊

• En liten, hvitmalt trapp med tre trinn, en stor grønn plante i potte på toppen, vegger på hver side og et treparkettgulv ved foten.
  • Åpent trappeområde med hvite trinn, hvor en barnegrind vurderes montert. En plantekurv står i øvre høyre hjørne.
  • Hvit trapp med åpne trinn og rekkverk på høyre side, viser del der det vurderes å montere barnegrind.
Spontant så må du nok bygge et kort rekkverk også på venstre side.

Jeg hadde et lignende problem, men bygde hele porten selv:
Hjemmelaget hvit port med metallspiler, montert på toppen av en tretrapp for å hindre fall.

• Liker
Cryptorchid81
  • Laddar…
Det absolutt enkleste må være å kjøpe typen BabyDan Flex M og ha den rett nedenfor hele trappen...
Hvis det nå ikke er et krav at grinden skal stå på første trinn i trappen.

C Cerb skrev:
Det absolutt enkleste må være å kjøpe type BabyDan Flex M og ha rett nedenfor hele trappen...
Hvis det da ikke er et krav at grinden skal stå på første trappetrinn.
Sånn gjorde vi hjemme både ved en slik trapp og satte en BabyDan Flex XL rundt kakkelovnen. Var veldig enkelt å installere, sitter stabilt og ble _tilstrekkelig_ estetisk å ha der mens barna er små.

Takk for tipsene! Kikket på en BabyDan Flex M tidligere, men fikk for meg at den var for bred. Vet nemlig at jeg sjekket om det fantes en S, men det fant jeg ingen. Trappen er ganske smal, så mange grinder gikk bort av den grunnen. Hvor fleksibel er BabyDan? Går det an å vinkle sidene 90 grader?

Kunne det gå an å sette grinden over det første trappetrinnet? Det nederste trappetrinnet er ikke høyere eller farligere enn en stol eller en pall.

C Cryptorchid81 skrev:
Takk for tipsene! Så på en BabyDan Flex M tidligere men fikk for meg at den var for bred. Vet nemlig at jeg sjekket om det fantes en S men det fant jeg ingen. Trappa er ganske smal så mange grinder gikk bort av den grunn. Hvor fleksibel er BabyDan? Går det an å vinkle sidene 90 grader?
Slik sitter vår BabyDan Flex M. Sidene kan vinklast 90 grader hvis man vil. Grinda er 72cm og sidene er 33cm.

Hvor bred er trappa deres?

Edit: De kan til og med vris mer enn 90 grader.

• Hvit BabyDan Flex trappegrind montert i bunnen av trapp, med målebånd som viser 72 cm bred gitterseksjon og 33 cm sidepaneler.
  • Hvit BabyDan Flex M sikkerhetsgrind plassert ved bunnen av en trapp med vinklede sider, synlig på et tregulv ved siden av en hvit radiator.
O OskarJ skrev:
Ville det gå an å sette porten over det første trappetrinnet? Det nederste trinnet er ikke høyere eller farligere enn en stol eller krakk.
Den modellen vi har nå passer ikke der heller uten inngrep. Men har fundert på om det enkleste ikke bare er å sette en diskret regel tvers over rekkverket og feste porten i den. Som du sier, ett trinn er jo ikke hele verden. 😊

F Foo1 skrev:
Slik sitter vår BabyDan Flex M. Sidene kan vinkles 90 grader om man vil. Grindene er 72cm og sidene er 33cm.

Hvor bred er trappen deres?

Edit: De kan til og med vris mer enn 90 grader.
Husker ikke bredden akkurat nå, men mindre enn 70cm vil jeg si uansett. Tusen takk for demonstrasjonen, den ser ut til å kunne være et alternativ om vi "tvinges" til å kjøpe noe annet.

• Liker
Foo1
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.