Vil ha ideer og tips på hvordan jeg skal feste vognstykket i bjelkelaget. Trappen er egensnekret. Tenkte også å lime trappetrinnene som består av massiv 40mm eik. Takk for svar Mvh Daniel

Hvitt tak med åpne bjelker av tre. En kabel stikker ut mellom paneler.

Svart flislagt gulv med en moderne, flytende trapp i tre og metall, leder opp til en lys loftsetasje i en boliginnredning.

Snygg trapp!
Holder på og skal bygge noe lignende.
Skulle skru med Essve konstruksjonsskrue både rett inn der nest siste trinnet sitter samt skrått ovenfra "under" øverste trinnet
Begge skruer trenger selvfølgelig forsenkes ordentlig!

• Liker
Thomas_Blekinge og 1 annen
  • Laddar…
Lunkand skrev:
[bilde]
Du har ingen barn, eller? ;)

Jo.tenkte du på rekkverk så monteres det så fort jeg har fått rørene.vært ventet flere uker på disse😟

Var litt bekymret for at jeg trengte å montere noe ekstra treverk mellom vangebjelkene og deretter feste i det. Men hvis det funker med bare skruer, så er det klart det peneste. Trenger man å feste vangebjelken i gulvet nede. kommer også til å feste noen trinn i veggen så den blir stiv utover. Lykke til med trappen. Fikk tilbud på en lignende trapp, men med malte furutrinn for drøye 40.000 kr. Det føltes litt drøyt, så jeg bestemte meg for å prøve å bygge en selv i stedet😀

Jo den trenger å festes nedentil også tenker jeg.
To skruer per vangstycke skulle jeg tro.
Hva har du under parketten?
Om det er betong så holder det vel med noen gode plugger.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.