Hei!

er det noen som har avrettet inn typen LK 16mm gulvvarme på eksisterende gulvspon på en større flate?

jeg vil avrette inn vannbåren gulvvarme på cirka 80m2. Tenkte 2,5mm armering, 16mm slange + 21,5mm avrettingsmasse = 40mm totalt. Men det er altfor lite sier LK. minste akseptable er 30mm avretting over slangens høyeste punkt på 16mm.

noen som vet med sikkerhet at det blir katastrofe med varmespredning om man avretter 20mm over slange?

Hvordan ble dette til slutt? Fulgt du din originalplan?

Jeg vurderer å gjøre det samme. Med klinker oppå det. Forhåpningen er at sparkel sammen med klinker på ca 30mm over rørene er nok til å spre varmen.

G GandalfMeck skrev:
Hvordan ble dette til slutt? Fulgte du din originalplan?

Jeg vurderer å gjøre det samme. Med fliser oppå det. Forhåpningen er at sparkel sammen med fliser på ca 30mm over rørene er nok til å spre varmen.
Ja, arbeidet er gjort! Mellom 20-25mm over slangen. Dog ikke koblet til gulvvarme enda😂 da vi gikk videre og rev ut teknikkrom/vaskerom også. Men snart er det klart 👍🏻 Men er ikke urolig lenger, har snakket med flere i bransjen og 20mm over slangen er ikke noe problem. Særlig med fliser som gir 10mm til ca. 👍🏻👍🏻

• Liker
GandalfMeck
  • Laddar…
Kanon! Takk for raskt svar.

Da blir dette planen for meg også. Det er i en hall for meg så blir det litt "randig" oppvarming så spiller det ikke så stor rolle heller.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.