9.839 lest ·
6 svar
10k lest
6 svar
Hvilket lim bruker man for å feste stålregel i betonggulv?
Skal ramme opp en innervegg. Har tenkt å bruke en stålregel direkte mot betongplaten. Men tør ikke skru ned i platen pga gulvvarmen, så tenkte å lime den fast. Er det greit å gjøre det slik? Hvilket lim bør brukes for formålet?
Den skinnen som jeg tenkte å bruke har for øvrig 4 mm Polyeten under seg (typ plastlist, for bedre lydisolering?), blir det en svak lenke da? Bør jeg bruke uten Polyeten så limet fester direkte mot stålet?
Den skinnen som jeg tenkte å bruke har for øvrig 4 mm Polyeten under seg (typ plastlist, for bedre lydisolering?), blir det en svak lenke da? Bør jeg bruke uten Polyeten så limet fester direkte mot stålet?
Fjern polyetenen under og lim med type tec7 eller superfix, har fungert bra for meg mange ganger, men vær ikke gjerrig med limet. Hvis du vil ha gode lydforhold på veggen, fug mellom første og andre laget plater på begge sider av veggen. Duken under er for å gjøre veggen lufttett under skinnen, dette erstattes egentlig med limet, men du får bedre resultat av å fuge. Vil du ytterligere sikre veggen slik at den sitter fast i gulvet, spenn opp trelektene mot taket.
Toppen, takk for svaret. Har du erfaring med hvor smidig det er å ta bort polyeten?S sixten88 skrev:Ta bort polyetenen under og lim med type tec7 eller superfix har fungert bra for meg mange ganger men vær ikke gnien med limet. Så hvis du vil ha gode lydegenskaper på veggen så fug mellom første og andre laget plater på begge sider av veggen.. Duken under er for å gjøre veggen lufttett under skinnen dette erstattes egentlig med limet men du får bedre resultat av å fuge. Hvis du ytterligere vil sikre veggen så den sitter fast i gulvet, spenn opp trestolpene mot taket..
Jeg har tenkt å gjøre noe lignende, nemlig å bygge et lagringsrom i carporten min med betongplate. (Rosa markering på bildet). Jeg lurer på om noen har gjort dette og om de har brukt stål- eller trestendere. Det blir jo utendørs, men under tak.S sixten88 skrev:Fjern polyetylen under og lim med type tec7 eller superfix, det har funket bra for meg mange ganger, men ikke vær gnien med limet. Om du vil ha god akustikk i veggen, så fug mellom første og andre laget plater på begge sider av veggen. Duken under er for å gjøre veggen lufttett under skinnen, dette erstattes egentlig med limet, men du får bedre resultat ved å fuge. Om du vil ytterligere sikre veggen så den sitter fast i gulvet, så spenn opp trestolpene mot taket.
Jeg vil heller ikke skru fast stenderne siden jeg eventuelt skal fjerne lagringsrommet om noen år, og jeg har støpt inn gulvvarmeslange for eventuell fremtidig bruk.
Bør jeg bruke svillpapp under utleggene? Og i så fall, påvirker det vedheften av utleggene mot gulvet?
Klikk her for å svare