Finnes det noen prisgunstige skruer lenger?
Jeg synes at Heco med flere duger til grovere konstruksjoner men søker også smekrere treskruer i lengder mellom 60-120 mm for litt smekrere applikasjoner.
Man pleier å få det man betaler for. Er det prisverdig?
TorpAnders skrev:
Jeg synes at Heco med flere duger til grovere konstruksjoner, men søker også smekrere treskruer i lengder mellom 60-120 mm for litt smekrere applikasjoner.
Jeg vet om en som fant et enormt utvalg av skruer i litt uvanlige dimensjoner i en eller annen tysk nettbutikk. Dessverre fikk jeg ikke navnet. Men let i Tyskland kanskje.
Man pleier å få det man betaler for. Er det prisverdt?
Jeg vet om en som fant et enormt utvalg av skruer i litt mer uvanlige dimensjoner i en tysk nettbutikk. Dessverre fikk jeg ikke navnet. Men let i Tyskland kanskje.
Når en 5mm skrue under 120mm koster rundt 2 kroner stykket eller mer så er det ikke prisverdt, prisbildet på standard skruer generelt er veldig usunt kontra produksjonskostnaden.
Kommer det til litt mer uvanlige typer så er de enda verre, jeg brukte nylig 1000 skruer til et blikkenslag, der kostet skruene meg 5000 kroner,,
Pleier å bli Essve her av gammel vane.
Den eneste av deres som har skuffet meg var deres Corrseal terrassekrue som gikk av en etter en.
Fikk dog ny A2 terrassekrue av butikken da.
Jeg vet at mange fnyser av Biltema, men jeg har aldri hatt noen problemer med deres treskruer. Under en krone stykket for disse, for eksempel.
[lenke]
Biltemas "vanlige" treskruer med Torx-hode har vært fantastisk bra de siste 20 årene. Har mange i de gamle gule pappkartongene igjen og de har aldri voldt problemer. Dessverre har Biltema lagt ned hele sortimentet, så nå blir det Hornbachs variant i stedet. Prisverd de også.
For finskruer, les ubehandlet stålskrue med forsenket sporhode, har jeg kjøpt fra den "tyske butikken".
Essve er kanskje ikke de billigste, men jeg liker kvaliteten.
Har kjøpt InFe på byggmax også, men de blir lett krokete og brekker - i alle fall terrassekruene/lengre treskruer.