Vet ikke om jeg har postet i riktig tråd flytt gjerne tråden min ellers. Hei har en mursteinspipe som skal flislegges, problemet er at det skiller ca 45mm som må pusses opp først, hva kan jeg bruke for mørtel til dette? Er det engang mulig? Jeg har sett på pussmørtel C men dette anbefales en sjikttykkelse på ca 12mm bare. Mursteinspipen er ca 150 år gammel, jeg vet ikke hva for mørtel "de" har brukt når de bygde mursteinspipen? Mvh Jesper

Er den så gammel så er det garantert kalkbruk som er mykt men å bygge 45mm høres drastisk ut. Går det ikke an å løse på en annen måte da eller å droppe flisen akkurat der? En murstock blir jo varm og beveger seg så det er kanskje ikke engang passende å ha noe dekkende flis der som går over på andre vegger om det nå sprekker.

Murpipa har det slang i dag så varmen er nok ikke noe problem, greia er at vi har åpnet opp til mønet og på loftet er murpipa 45mm bredere og pusset overflate mot hva nedre etasje er dette er bare på 1 side av murpipa som den er bredere.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.