Jeg skal flytte en uteplass og trenger å demontere en espaliervegg først. Men jeg kan for mitt liv ikke finne noen bits som passer til skruene som er brukt ved monteringen. Kan noen guide meg på rett vei? Kjenner noen igjen sporet? Hva kan det kalles? Jeg finner ikke noe lignende på Google. Prøvde Torq som så ganske likt ut, men de passet ikke i det hele tatt.

• En nærbilde av en skrue i en treoverflate, med en uvanlig sporforming som ikke er Torx.
  • Liker
Warleod
  • Laddar…
S stigdaniel skrev:
Provde Torq som så ganske lik ut men de passet ikke i det hele tatt.
Nå skal man jo kunne lese før man svarer. Fail.... :oops::oops::oops:

LOX virker bedre...

Alfredo Alfredo skrev:
Nå skal man jo kunne lese før man svarer. Fail.... :oops::oops::oops:

LOX virker bedre...
Doh!
stupid_head.jpg

• Liker
Dan_Johansson og 1 annen
  • Laddar…
useless useless skrev:
LOX heter de.
[lenke]

Virker som noe som Grabber har funnet på selv?
Tusen takk!
Jeg tok løs den første seksjonen med multimaster, vinkelsliper og hammer, og det var ikke et vakkert syn.

• Liker
Rickardfixare
  • Laddar…
Pleier å sette sånn omtrent hver tiende skrue eller så med torq-set. Eller kanskje en tri-wing hvis jeg er i det humøret. Det synes sikkert fremtidige renovatører er moro :)

• Liker
  • Haha
Johan456 og 8 andre
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Pleier å sette sånn omtrent hver tiende skrue eller så med torq-set. Eller kanskje en tri-wing hvis jeg er i det humøret.
Det finnes et spesielt sted der nede reservert for sånne som deg! :devilish:

• Liker
  • Haha
Johan456 og 3 andre
  • Laddar…
S stigdaniel skrev:
Jeg skal flytte en uteplass og trenger å demontere en espaliervegg først. Men jeg kan for mitt liv ikke finne noen bit som passer til skruene som er brukt ved monteringen. Kan noen guide meg på rett vei? Kjenner noen igjen sporet? Hva kan det kalles? Jeg finner ingenting lignende på Google. Prøvde Torq som så ganske likt ut, men de passet ikke i det hele tatt.
Det fungerer alldeles utmerket med Ph2 på LOX.
http://www.grabber.se/wp-content/uploads/2014/03/Prod_Bits201212webb.pdf

Bare fordi jeg køddet om dette, fikk jeg trøbbel selv. Holder på å fikse med fasaden og trengte å løsne en del av bandtekkingen som blikkenslageren hadde skrudd der metall møter fasade. Skruen var typisk montasjeskrue og det så ut som torx. Men ingen bits passet. Så nærmere, og da var det åtte inngrep i stedet for seks som vanlig torx. Til slutt klarte jeg med en flat skrutrekker å skru dem ut. Må nok slutte å smugle inn flyskruer for å tulle, ser ut til å gi dårlig karma :rofl:

• Liker
tveksamt
  • Laddar…
S stigdaniel skrev:
Jeg skal flytte en uteplass og trenger å demontere en espaliervegg først. Men jeg kan for mitt liv ikke finne noen bit som passer til skruene som er brukt ved monteringen. Kan noen guide meg på rett vei? Kjenner noen igjen sporet? Hva kan det kalles? Jeg finner ingenting lignende på Google. Prøvde Torq som så ganske likt ut, men de passet ikke i det hele tatt.
Det kalles for lox og brukes til terrasseskruer fra bl a grabbee

• Liker
pwb
  • Laddar…
Takk for tipset! Nå fikk jeg riktignok svar i tråden for to år siden men du skal ha en eloge for å ha funnet tråden

• Liker
pwb og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.