Om jeg skal bygge en støttemur i bakkenivå, med en trapp i midten av tre som går opp til neste støttemur (trappen har også murer på sidene for at jorda ikke skal rase ned i trappen). Hva setter jeg som "stopp" under trappen slik at jeg kan legge en gang med belegningsstein rett etter trinnet oppe i skråningen?

Det er en ganske bratt skråning...

Hva mener du med stopp?
Det er kanskje bedre å lage trappen også i stein?

Betongvegger rundt et område under bygging, delvis fylt med jord og grus. Byggeutstyr og materialer ligger i bakgrunnen.

Bildet er tatt ovenfra. Ble det tydeligere? Vil ha i tre for at det skal bli mykere inntrykk.

Trepeter med hvite sider under bygging, omgitt av jord, steiner og presenning.

• Liker
Bangan og 2 andre
  • Laddar…
F*n så pent det ble!

• Liker
Velandacarl og 1 annen
  • Laddar…
Nå kanskje man ser problemet tydeligere. Vil legge belegningsstein i samme nivå som det høyeste trinnet. De som har laget muren og trappa har ikke satt noe stopp... så hvis jeg fyller med grus vil det skli ned under trappen. Vurderer å støpe eller kan man sette opp gabionnett og fylle med stein? Vet ikke hvordan det skal løses...

Hvordan ville dere gjort det?

Rustfritt eller corten stål.

• Liker
shine76
  • Laddar…
S
støpe en hæl. har du uflaks skyter matrailet på

• Liker
shine76
  • Laddar…
Under trappen med manglende støping vises grus, trestøtter og en presenning. Potensielt byggproblem uten betong.
Fjernet det øverste trinnet og ser nå at de som bygde trappen ikke har støpt noe. Tror dere det blir et problem?

S
ser ingen bilde

Merkelig! Prøver å legge det opp via PC-en i stedet.

• Bygge av utendørs trapp med treplanker og støttebjelker over gruslag. Verktøy ligger til venstre. Trinnene fører til en platting.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.