Hei! Jeg prøver å finne ut hvilket materiale veggen min er laget av, så jeg kan sette opp bilder og en bildehylle. Er det noen som vet hvordan man kan finne det ut, og også hvordan man kan bore i veggen etterpå?

Takk!
Erik

• Nærbilde av en hvit vegg med to store hull og flere små hull, samt overflatesprekker i materialet.
  • Veggbild med flere hull, noen med skader rundt kantene, samt sprekker synlige i overflaten.
  • Liker
Magnus E K
  • Laddar…
Bronken
Veggmateriell:
Vanskelig å se. Noe tynt - så enten huntonitt (med tanke på hvordan det har sprukket etter noen hammarslag) alternativt renoveringsgips!? Hullene ser dog mer ut som veldig tynn sponplate ...
Når er det bygget?

Takk! Jeg vet at leiligheten ble bygget i 1929, men vet ikke om veggen er så gammel.

Hva kommer ut hvis du borer et lite hull?

Jeg boret med borhammer og da gikk det gjennom til et hulrom i midten. Det kom ut noe slags grus, men veggen er ikke hard som betong eller tegl. Det ble uansett en haug med smuss, vet ikke hvordan jeg skal beskrive det riktig. Men det gikk ikke å sette inn en plugg da veggen liksom ble utgravd av den.

Puss ytters som er malt, bak den trolig slagplater eller lettbetong.

Stefan N Stefan N skrev:
Puss ytters som er malt, bak den trolig slaggplater eller lettbetong.
Takk! :)

B bygging_1919 skrev:
Det ser ut til å være betonghålsten. Den pleier å være ganske porøs. Her finnes det gode svar: [lenke]
Tusen takk! :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.