6.422 lest ·
19 svar
6k lest
19 svar
Hvordan feste utedusjen til tredekket?
Jeg har en utedusj som jeg vil montere i et tredekke men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det da utedusjen må tas inn over vinteren.
Det står at den skal skrus i med fransk skrue men forstår ikke hvordan det kan bli bra hvis jeg år etter år må skru til og fra dusjen uten at tredekket skades av "alt" skruing.
Finnes det en bedre løsning som dere kommer på for meg?
Det står at den skal skrus i med fransk skrue men forstår ikke hvordan det kan bli bra hvis jeg år etter år må skru til og fra dusjen uten at tredekket skades av "alt" skruing.
Finnes det en bedre løsning som dere kommer på for meg?
Huseier
· Västerviks kommun
· 448 innlegg
Nå har jeg jo ikke dine mål på innfestingen, men jeg ville tatt en bit i trykkimpregnert virke, større enn bunnplaten. F.eks. 145x145 og skru fast i terrassen. I den biten, nedenfra, ville jeg brukt rustfri vognbolt. Da har du jo bare et par muttere å løsne hver vinter. Den trebiten ville jeg skrudd fast i terrassen med passende skruer, franske eller noe annet.
Kommer ikke til nedenfra!Fel av Åke skrev:
Nå har jeg jo ikke dine mål på innfestingen, men jeg ville tatt en bit impregnert treverk, større enn bunnplaten. For eksempel 145x145 og skrudd fast i terrassebordet. I den biten, nedenfra, ville jeg brukt rustfri vognebolt. Da har du jo bare et par muttere å løsne hver vinter.
Den trebiten ville jeg skru fast i terrassebordet med passende skruer, fransk eller noe annet.
Jeg foreslår noe annet da... Ta to vanlige steinplater, sånne som finnes på uteplasser overalt i Sverige. Hva kan de være 30x30cm?
Borr rett gjennom disse. Bruk plugg og skru/bolt som er tilstrekkelig lange for å "bite" i begge for å feste dusjen. Kommer til å stå bra.👍👌
Avansert nivå: bruk noe for å lime sammen platene. Borr og bruk gjengestang for å montere dusjen med muttere. Fest stangen med ankermasse.
Borr rett gjennom disse. Bruk plugg og skru/bolt som er tilstrekkelig lange for å "bite" i begge for å feste dusjen. Kommer til å stå bra.👍👌
Avansert nivå: bruk noe for å lime sammen platene. Borr og bruk gjengestang for å montere dusjen med muttere. Fest stangen med ankermasse.
Huseier
· Västerviks kommun
· 448 innlegg
Ja då förstår jag?J Jeppson skrev:
Jag sätter dit
Ha ha ha så menar du såklart!Fel av Åke skrev:
Jag har en bärlina under trallen så att de franska skruvarna till vänster kan fästas i dem också när den extra träbiten ska skruvas fast.
Jag har 28mm tjock trall att skruva de två franska skruvarna till höger i för att skruva träbiten i.
Hur tänker jag då?
Ska den franska skruven igenom hela trallen eller ska den inte igenom helt?
Huseier
· Västerviks kommun
· 448 innlegg
M Mathias Nilsson1 skrev:
Ok Er det noen som vet om en demerx sunny 40litersdusj kan skrus bort fra foten? Jeg tør ikke ta i for hardt hvis den da går i stykker.O ollo skrev:
Huseier
· Västerviks kommun
· 448 innlegg